B2 neemt koppositie over na winst op Moordrecht

Moordrecht B1

B-Junioren beker poule, B2, Groep 4 05

15 september 2012 13:15

Moordrecht B1, de nummer 6 in de ranglijst, was vandaag de tegenstander op het warme derde veld van Schoonhoven.

Omdat scheidsrechter Chris Murk net zelf met Zaterdag 3 op het 3e veld gespeeld (en met 0-6 verloren) had en hij zich nog even om moest kleden om de B2 te gaan fluiten begon de wedstrijd ongeveer 20 minuten later. Schoonhoven speelde in het wit omdat Moordrecht ook in het blauw/wit speelt. Mohammed was er vandaag vanwege een blessure niet bij.

Het viel vandaag op dat er meer vrouwelijke supporters (moeders en oma´s) langs de lijn stonden dan mannelijke en omdat vrouwen nogal de neiging tot kletsen hebben heb ik nogal het één en andere gemist in de 1e helft. Wel zag ik in de 20ste minuut Moordrecht scoren maar hoorde Jaysey "buitenspel" roepen. Grensrechter Oladapo had echter zijn vlag niet omhoog, maar toch keurde de scheidsrechter het doelpunt gelukkig af. De meeste kansen waren echter voor

Schoonhoven waarvan twee mega grote aan het einde van de 1e helft. Nummer 1 leek over de doellijn te zijn gegaan, maar de grensrechter en de scheidsrechter konden het niet goed zien en er werd doorgespeeld. Nummer twee was een vrije trap van Rick B. die maar net over ging. Toen dachten we dat Levi ging scoren, maar zijn schot kwam tegen de paal, gelukkig was Tommy alert en schoot hij Schoonhoven in de rebound op een 1-0 voorspong.

Vrijdagavond op tv hadden de mannen van VI het nog over de roze voetbalschoenen van ADO Den Haag-middenvelder Kevin Visser, die twee weken kan gaan sjouwen met pionnen, ballenzakken en andere materialen omdat trainer Maurice Steijn zijn schoenen afschuwelijk vind. Ook Johan Derksen, die zelf altijd kleurrijke schoenen aan heeft, vond het niet kunnen. Ouderwets hoor! Wat maakt het uit wat voor kleur je voetbalschoenen zijn, als je er maar goed mee voetbalt! En dat deed Ayoub met zijn roze shoes. Hij scoorde er nog mee ook! Na 4 minuten spelen in de 2e helft ging hij, samen met de goed meelopende Rick B., op de keeper af en schoot beheerst de 2-0 binnen. Ondanks dat Moordrecht fair speelde werd hun keeper toch opgeschreven door de scheidsrechter, ik dacht vanwege praten.

Schoonhoven werkte hard voor elkaar en terwijl de verdediging en keeper de 0 hielden schoot Benjamin er aan de andere kant, in de korte hoek, nog eentje in en was het 3-0. Nadat coach Michel aanvoerder Tommy gewisseld had, nam Levi de aanvoerdersband over. Omdat het omdoen nogal moeizaam ging riep Michel: "Doe hem maar om je pols", maar uiteindelijk lukte het Levi toch hem op de goede plek te krijgen.

In de 74ste minuut kwam Moordrecht met 10 man te staan doordat een speler er vijf minuten uitgestuurd werd, waarom weet ik eigenlijk niet.... het had in ieder geval niets te maken met de strafschop die een minuut later door Schoonhoven genomen mocht worden. Schandalig genoeg weet ik de reden van deze strafschop ook niet.... wat ik wel weet is dat Rick B. hem erin schoot! 4-0 was de eindstand van deze wedstrijd en omdat koploper Be Fair gelijk speelde tegen Ammerstol neemt Schoonhoven nu hun eerste plek over!

Volgende week moet Schoonhoven ervoor zorgen dat Be Fair niet de kans krijgt om de 1e plaats terug te veroveren, want dan speelt B2 uit tegen hen.

Er zijn ook weer een paar fotootjes te bekijken.

Spelers: Jaysey, Wietse, Wiebe, Benjamin, Youri, Bas, Levi, Tommy, Jasper, Rick B, Dayo, Rick V. Ayoub.