B2 wint van Be Fair en versterkt koppositie

Be Fair B2

B-Junioren beker poule, B2, Groep 4 05

22 september 2012 11:00

Om de 1e plaats te behouden mocht er vandaag niet verloren worden van de nummer 2 Be Fair B2.

Er zou op tijd vertrokken worden vanuit Schoonhoven om de Truckrun te vermijden die om 10:00 zou starten in Gouda. Er waren genoeg auto´s aanwezig om te rijden en Tommy´s opa, die uit Ierland op visite is, kon gelukkig ook mee. Hij kwam alleen wat later aanzetten dan Tommy omdat hij nog naar het toilet moest!

Net als vorige week begon de wedstrijd niet op tijd. Er was namelijk geen scheidsrechter. Er werd zelfs nog gevraagd of iemand van Schoonhoven wilde fluiten. Gelukkig was dat niet nodig en vond Be Fair ergens in een hoekje iemand die de fluit ter hand wilde nemen en zo begon de wedstrijd op 3 minuten na een half uur te laat. Een half uur waarin het publiek zich overigens best vermaakte in het lekkere zonnetje met de geintjes van coach Joost, de verhalen van Esther en het charmant over het hek klimmen van assistent coach Michel!

Schoonhoven begon, zonder de geblesseerde Jasper, goed. Al na 3 minuten kreeg Rick B. een kans om de 0-1 te maken. Dit lukte net niet.
In de 11e minuut lukte het wel, alleen gaf Rick B. nu de assist en was het Mohammed die scoorde.
Bas en Rick B. vormde een goed team aan de linkerkant en daardoor werd het een aantal maal gevaarlijk voor Be Fair.
Na 20 minuten spelen kwamen Youri en Ayoub erin voor Tommy en Rick V. en vlak na deze wissel kreeg Levi een grote kans die geen doel trof.
In minuut 32 werd er weer gewisseld en kwam Tommy erin voor Benjamin.
Schoonhoven, die de betere ploeg was, kwam echter niet meer tot scoren. Dit was vaak aan hen zelf te wijten, door passes die niet aankwamen, niet bewegen en vrij staan.

Op naar de mooie kantine van Be Fair waar Esther Tommy´s opa in de lift (hoe handig!) begeleide.
In de 2e helft was er een andere scheids en die wilde het verloren half uur zeker inhalen, want de koffie moest snel achterover gegooid worden omdat de wedstrijd alweer was begonnen!

Dayo en Bas begonnen als reserve. Na 15 minuten voorkwam Jaysey met een mooie redding de gelijkmaker voor Be Fair.
Bij het andere doel kreeg Tommy twee maal in korte tijd de kans om de voorsprong te vergroten. Het duurde echter nog tot de 68ste minuut voor de 0-2 erin lag. Wietse gaf de bal voor, Benjamin schoot op de lat en Ayoub schoot hem er in de rebound in.
Rick B en Mohammed namen de plaats van Bas en Dayo in op de bank en al vrij snel daarna veroverde Dayo de bal en speelde Ayoub aan die vrij voor de keeper kwam te staan, maar helaas tegen de jongen aanschoot.
De druk op het doel van Be Fair was groot, toch was er een vrij trap in de 78ste voor nodig om de bal in het net te laten verdwijnen. Wietse nam plaats achter de bal om deze te nemen en Jaysey riep: “schiet em erin hé Wiets!”, en dat deed hij, snoeihard!
Vlak voor het eindsignaal maakte Benjamin de 0-4 voor Schoonhoven. Hij droeg zijn doelpunt op aan Tommy´s opa en liep naar de zijlijn om hem de hand te schudden. Een mooi gebaar!

Als je zin hebt, kun je hier best wel veel foto´s bekijken.

Spelers: Jaysey, Wietse, Wiebe, Benjamin, Youri, Bas, Levi, Tommy, Mohammed, Rick B, Dayo, Rick V, Ayoub.