Schoonhoven 2 goed van start

Mannen Zaterdag reserve (A-cat), 2, 2e klasse C

22 september 2012 12:00

Vlasveld, K.J.J.

Schoonhoven 2 komt na het kampioenschap van vorig seizoen uit in de reserve 2e klasse. Er zijn nu 4 wedstrijden gespeeld en Schoonhoven 2 staat op een nette 4e plaats met 7 punten.

De eerste thuiswedstrijd tegen BVCB eindigde in een 2-2. Er werd bij VVOR met 2-6 gewonnen en in de tweede thuiswedstrijd met 2-4 verloren van Soccer Boys.

Zaterdag 22 september stond de uitwedstrijd tegen Zwammerdam 2 op het programma. Voor Schoonhoven is deze club geen onbekende en is het traditioneel lastig om een goed resultaat te halen. Een mooie dorpsvereniging met een schitterend hoofdveld. Schoonhoven startte goed aan de wedstrijd en de eerste kansen waren er voor de spelers uit de Zilverstad. Zwammerdam zette daarin tegen goed positioneel veldspel en Schoonhoven was te makkelijk in het verdedigen.

In de 13e minuut kwam Zwammerdam op voorsprong na balverlies op het middenveld. Dit was het teken voor Schoonhoven om weer te gaan voetballen en 8 minuten later zette Nabil met een mooie pass Paul vrij die de 1-1 noteerde. In de rust werd alles op scherp gezet en al na 3 minuten in de 2e helft was het Mike die de aanval inzette en Paul aanspeelde. Die zag Kenneth vrij staan en speelde hem netjes aan. Kenneth scoorde netjes de 1-2. De in de rust ingekomen Yassine kreeg de bal aangespeeld van Wiebe en zette 3 man op het verkeerde been. Hierna haalde hij uit en zette in de 54e minuut de 1-3 op het bord. Een aantal minuten later scoorde Zwammerdam de aansluitingstreffer in een fase dat Schoonhoven veel beter was maar niet zuinig met de mogelijkheden om ging. In de 76e minuut was het wederom Nabil die Mike aanspeelde en de keeper passeerde met een bekeken schot.

Deze 2-4 leek het moment om een grote uitslag te gaan noteren maar het spel werd slordig. In de 84e minuut ging het wederom mis. Zwammerdam hanteerde de lange bal en kon steeds rustig aanleggen om die lange bal te geven. In die ene situatie kon Zwammerdam de 3-4 scoren. Het waren de verdedigers die tot aan het laatste fluitsignaal bleven knokken in de duels. Een goede teamprestatie werd neergezet waarin er in het team zeker de kwaliteit zit om zich te ontwikkelen en te verbeteren.

Zaterdag wacht om 12:30 uur de thuiswedstrijd tegen IJVV De Zwervers.

Opstelling zaterdag 2:

Sjef van Vugt, Wiebe Zwijnenburg (Sergio Jongbloed), Erik Hartvelt, Arco Schilt, Hidde van As, Tim van de Bogert, Nabil Belali, Ruben Koudstaal (Yassine Bojada), Paul Hom, Kenneth Wijngaarden, Mike Ketelaar.