VEP B3 te sterk voor Schoonhoven B3

VEP B3

B-Junioren beker poule, B3, Groep 6 05

15 september 2012 12:45

De derde bekerwedstrijd van Schoonhoven B3 werd dit weekend een geflatteerde 4 – 1 overwinning voor het Woerdense VEP B3.

Voor de tweede keer in drie weken reisde onze B3 naar Woerden. Twee weken terug bleek Sportlust ’46 B5 nog een makkelijke prooi, maar gezien het feit dat VEP bovenaan stond in deze groep, kon nu een lastige wedstrijd worden verwacht. Toch was het aanvankelijk Schoonhoven dat de boventoon voerde; er werd vooral op de Woerdense helft gevoetbald en er waren enkele kansen te noteren, die helaas niet benut werden of werden gestopt door de goede keeper van VEP. De eerste de beste tegenaanval van VEP werd over links goed uitgespeeld en de VEP-aanvaller passeerde met een mooi schot onze doelman Youcef.

Onze jongens lieten de moed echter niet zakken en behielden het betere van het spel. Niels zorgde linksvoor met zijn snelheid regelmatig voor dreiging richting het vijandelijke doel. Maar het net vinden viel nog niet mee. Ver in de eerste helft werd een voorzet van Jesper voor het doel gemist door Ilias, maar Niels was goed meegelopen en kon de bal in het doel schieten. Even later kwam een schot van Kevin op de onderkant van de lat en ging vervolgens via de doelman net naast.

Vlak voor rust kon VEP na een afgeslagen Schoonhoven-aanval gevaarlijk counteren. Cody zag geen andere mogelijkheid dan een overtreding te begaan om een snelle VEP-aanvaller af te stoppen. De vrije trap, van iets buiten het strafschopgebied, werd goed ingeschoten, zodat de rust aanbrak met een 2 – 1 achterstand.

De tweede helft startte Schoonhoven met een deels experimentele opstelling: Franck (al sinds jaren de linksback van dit team) in de spits en Ilias in de defensie. Dit had echter niet het beoogde resultaat, want VEP was in het eerste deel van de tweede helft de bovenliggende partij en scoorde vrij snel de 3 – 1 als gevolg van ongeorganiseerd verdedigen door Schoonhoven. Toen tien minuten later de 4 – 1 viel uit een lob die net achter Youcef onder de lat terecht kwam, was de wedstrijd gespeeld.

Het laatste kwartier nam Schoonhoven weliswaar het initiatief weer over en begon het ook voetballend weer beter te verlopen. De enkele kansen die hier uit voortkwamen werden echter niet benut. Over het geheel bezien had een gelijkspel er best in gezeten, maar net als in de eerdere twee wedstrijden werden veel kansen gemist. Tegen zwakkere teams komen onze jongens daar nog mee weg, maar tegen de betere teams lukt dat niet meer. Zoeken naar (of trainen van) een afmaker dus!