B2 wint in Bergambacht voor 6e keer op rij

Bergambacht B2

B-Junioren beker poule, B2, Groep 4 05

29 september 2012 15:00

Als één na laatste bekerwedstrijd stond vandaag Bergambacht uit op het programma.

Met dezelfde spelers als vorige week, Jasper is nog geblesseerd, reden we naar babcity waar het gelukkig een stuk minder chaos was met auto's als rondom het Schoonhovense complex, wat een drama is dat zeg!

Vandaag was Ayoub's vader Mohammed de coach en Wietse's pa werd bereid gevonden de 1e helft te vlaggen. Benjamin en Rick B. begonnen als wissel en de wedstrijd begon deze week gelukkig precies op tijd!

Op veld 3 lag na 3 minuten spelen de bal al in het doel, het Bergambachtse doel wel te verstaan!
Rick V. gaf de bal voor en Tommy schoot de 0-1 erin.
Schoonhoven speelde echter niet echt geweldig en veel passes kwamen niet aan.
Nadat Rick V. en Ayoub eruit waren gegaan en Benjamin en Rick B erin waren gekomen werd Bergambacht in de 20ste minuut voor het eerst echt gevaarlijk. De snelle nummer 11 van Bab schoot net naast.
Acht minuten later was het weer raak voor Schoonhoven na een goede combinatie. Dayo gaf de bal vanaf de zijkant voor het doel, Benjamin legde de bal terug op Tommy, en hij schoot de 0-2 binnen. Jammer dat opa er niet was!
Ondanks dat Bergambacht het de Schoonhovense verdedigers niet echt moeilijk maakte kwamen ze toch terug naar 1-2 in de 38ste minuut na een, volgens velen, buitenspel doelpunt. Joost stond te vlaggen, maar de scheidsrechter had daar geen boodschap aan. Een minuutje later, vlak voor het rustsignaal voorkwam een Babspeler de 1-3 door de bal vlak voor de doellijn weg te werken.

Of ze er in de 1e helft ook waren is me ontgaan, maar in de 2e helft stonden er ineens een stuk of 4 meiden langs de lijn. Gelukkig was de streakster die afgelopen donderdag bij de bekerwedstrijd GVVV – FC Groningen in onze blauw-witte kleuren het veld op rende, er niet bij!
Wie voor wie kwam kijken was me niet helemaal duidelijk, maar Wietse's vader vermaakte zich prima met een aantal van hen. Ze dachten overigens eerst dat hij de vader van Tommy was!

Youri en Dayo begonnen deze helft op de bank en  Ron had de vlag overgenomen.
Nu werd er niet na 3, maar na 4 minuten spelen gescoord. Deze keer was het Benjamin die de Bergambachtse keeper wist te verslaan. Vanaf de zijlijn werd geroepen of hij het nog een keer kon doen, omdat zijn vriendin het doelpunt niet had gezien!
In de 59ste minuut kwamen Mohammed en Bas erin. Kort daarna was er opeens een vechtpartij en wel in de dug-out van Bergambacht. Hun nr.14 was laaiend en moest tegen gehouden worden door de leider want hij wilde een niet Babspeler die ook in die dug-out zat te lijf gaan. Bizar, nog nooit zoiets meegemaakt..... Achteraf ging het gerucht dat de niet Babspeler wat behoorlijk vervelende dingen had gezegd. Ik weet niet of de scheidsrechter het wel gezien heeft, want hij liet gewoon doorspelen.
Tien minuten later moest Jaysey in actie komen toen alweer de snelle nr.11 alleen op het doel af kwam. Jaysey kwam uit en zorgde ervoor dat hij naast schoot. De aanval van Schoonhoven die gelijk daarop volgde was ook gevaarlijk, maar de hand van de keeper voorkwam een doelpunt.
Tijd voor weer een wisseltje, Levi ging eruit voor Mohammed en hij nam plaats in de dug-out waar hij gelijk de wonderspons op zijn knie legde. Vier minuten later kwam Bas er weer in en ging Tommy eruit.
Het laatste doelpunt van Schoonhoven in de 76ste minuut kwam van de voet van Dayo. Hij speelde een Babspeler uit en schoot behoorlijk hard, laag over de grond de 1-4 in het net.

Opvallend in de tweede helft was het aantal corners dat Schoonhoven kreeg en het feit dat er 6 minuten extra werden gespeeld. Het bleef echter 1-4.
Niet de beste wedstrijd, maar toch weer 3 puntjes binnen. Jammer van dat ene doelpunt tegen, anders had B2 drie wedstrijden achter elkaar met 4-0 gewonnen.
B2 staat nu op de 1e plaats, 6 van de 6 wedstrijden gewonnen, het meeste aantal doelpunten gemaakt en het minste aantal tegendoelpunten.
Volgende week de laatste bekerwedstrijd thuis tegen de nummer laatst TOGB B3. Niet onderschatten hé!

Spelers: Jaysey, Wietse, Wiebe, Benjamin, Youri, Bas, Levi, Tommy, Mohammed, Rick B, Dayo, Rick V, Ayoub.