Bekertoernooi B3 ten einde

Schoonhoven JO17-3

B-Junioren beker poule, B3, Groep 6 05

29 september 2012 9:40

Schoonhoven B3 heeft in een erg spannende wedstrijd tegen Rohda ’76 B3 het onderspit moeten delven; de tegenstanders uit Bodegraven wonnen deze bekerwedstrijd nipt met 1 – 0.

In de eerste helft waren de teams goed aan elkaar gewaagd; aanvallende acties van Schoonhoven werden afgewisseld met die van Rohda en het iets betere voetbal van Rohda werd ruimschoots gecompenseerd door de grote inzet van onze jongens. Helaas was de effectiviteit van de Schoonhovense aanval ook dit keer niet hoog; veel kansen werden er niet gecreëerd, maar de enkele mogelijkheid die ontstond werd ook nog versmaad. De iets gevaarlijkere aanvallen van Rohda over de flanken werden gelukkig steeds tijdig in de kiem gesmoord door tijdig ingrijpen van Jurrie op rechts en Franck op links. Ook keeper Youcef had zijn aandeel in de ruststand van 0 – 0; hij kwam een paar keer goed getimed uit en pakte bijna alle hoge ballen klemvast.

In de tweede helft was Rohda wel duidelijker de betere partij, zonder dat Schoonhoven overigens onder de voet werd gelopen. Maar het spel was duidelijk meer verlegd naar de Schoonhovense helft van het veld. Ook ontstonden er meer gevaarlijke momenten, die in eerste instantie nog eindigden op de paal of net naast gingen. Kevin, die in de tweede helft naar de spits was verplaatst, probeerde twee keer met een schot van buiten de zestien de Bodegraafse keeper te verschalken, maar dat lukte helaas niet.

Na een kwartiertje in de tweede helft leek Rohda toch op voorsprong te komen; na een knappe voorzet vanaf de rechterkant, werd de bal van dichtbij in het doel geknald. Youcef was kansloos. De alerte grensrechter vlagde echter voor buitenspel, hetgeen door de zeer goed fluitende scheidsrechter werd overgenomen. Het bleef dus 0 – 0. Maar Rohda bleef goed aanvallen en kreeg uiteindelijk loon naar werken, toen, na een lichte overtreding vlak buiten het strafschopgebied, een vrije trap werd toegekend. De bal werd met veel gevoel in de verre bovenhoek van het doel geschoten en toen was de 1 – 0 toch echt een feit.

Schoonhoven bleek gedurende het laatste kwartier niet meer bij machte om nog een vuist te maken. Er werd geprobeerd om via lange ballen nog een paar keer de aanvallers in stelling te brengen, maar Ilias en Kevin waren te vaak ver in de minderheid om hier kansen – laat staan doelpunten – uit te creëren. Inmiddels raakte ook de ziekenboeg steeds voller: Jesper en Cody waren gedurende de tweede helft geblesseerd geraakt en toen Martijn bij een verdedigende actie hard tegen de doelpaal belandde, moest Daan – die ook niet meer helemaal fit was – de laatste tien minuten nog het veld in.

Door deze nederlaag zit het bekertoernooi voor Schoonhoven B3 er op. Met nog één wedstrijd te gaan zijn Rohda en VEP in deze groep niet meer in te halen. De aandacht kan daarom vanaf nu gericht worden op het toewerken naar een goede competitiestart.