VV Schoonhoven 2 Houdt de Nul

Mannen Zaterdag reserve (A-cat), 2, 2e klasse C

6 oktober 2012 11:30

Heiden, P. van der

Op zaterdag 6 oktober speelde VVS 2 in Zevenhoven tegen een tegenstander die 2 punten boven ons stonden.

Na het gelijke spel van vorige week tegen het sterke IJVV De Zwervers was het 2e gebrand op een goed resultaat. De tegenstander van vorige week staat onterecht laag in onze competitie maar als VVS 2 beter in zijn eigen spel had kunnen komen had ook die wedstrijd gewonnen kunnen worden. Die wedstrijd was ook een positieve strijd waarbij IJVV liet zien goed te kunnen voetballen en snel uit de onderste regionen zal klimmen.

In aanloop naar de wedstrijd tegen Zevenhoven 2 moesten Nabil Belali, Mike Ketelaar, Martin Schep en Wiebe Zwijnenburg met blessures deze wedstrijd aan zich voorbij laten gaan. Gelukkig stonden Sergio Jongbloed, Tom van der Waal en Aimad el Kasimi er vanuit de brede selectie en startte Sergio in de basis. Deze 3 jongens staan geregeld als wisselspeler bij het 2e en laten zich positief zien in hun invalbeurten. Het geduld verdient een compliment aan deze jongens die de groep hierdoor alleen maar sterker maken. De puzzelstukjes vielen vrijdagavond op hun plaats en het had weinig gescheeld of Simon Peltenburg had zijn rentree kunnen maken bij VVS 2.

VVS 2 startte al om 11:30 uur op het nieuwe kunstgrasveld van Zevenhoven en al in de eerste helft was duidelijk dat Schoonhoven uit een heel ander vaatje tapte dan vorige week. Zevenhoven probeerde met aanvallend spel druk te zetten maar de verdediging van VVS 2 had het lef om 1 op 1 te spelen achterin en steeds de vrije mensen te zoeken. Dit resulteerde in kansen voor Schoonhoven waarbij tweemaal het metaal van het doel werd geraakt in mooie aanvallen. Tactisch gezien kon het nog iets beter op het middenveld en met een 0-0 op het scorebord werd de rust ingegaan en werden de puntjes op de i gezet.

In de tweede helft was duidelijk dat het nog beter stond en konden captain Arco Schilt en Tim van de Bogert het team op sleeptouw nemen. Achterin heersten de verdedigers. Het tempo ging omhoog en dit resulteerde dan ook in goede combinaties. Na een overtreding mocht Tim dan ook aanleggen voor een vrije trap die op een mooie wijze en slim werk van Kenneth Wijngaarde in het doel belandde. Dit doelpunt in de 58e minuut was het startsignaal voor meer combinaties waarbij er grote rollen waren weggelegd voor Hidde en Ruben. Zij konden door Arco en Tim aangespeeld worden die hierna Kenneth aanspeelden. Een mooie pass van Kenneth in de 65e minuut zette Paul in staat om te scoren op een werkelijk bijna onmogelijke wijze. Zevenhoven zette aan en vergrootte de druk waarbij hun lopende nummers 10 en 6 op verschillende manieren probeerden de spitsen te bereiken. Het was op dat moment Sjef van Vugt die goed zijn doel verkleinde en schitterend redde op een inzet van de rechtsvoor van Zevenhoven.

Het vele publiek probeerde Zevenhoven een stimulans te geven maar achterin was het kwartje gevallen en werd er slim en sterk verdedigd. Yassine Bojada schroomde ook niet om zijn verdedigende taak op te pakken en rende heen en weer om te verdedigen en aan te vallen. Om het balans terug te brengen in ons voordeel werd Tom van der Waal ingebracht voor Sergio. Aimad kwam nog in de wedstrijd voor Hidde en ging direct mee in het snelle spel. In de 80e minuut was het een aanval over veel schijven die de wedstrijd besliste. Yassine kreeg uiteindelijk de bal die Kenneth alleen voor de keeper bracht en die wederom Paul naast zich zag staan en netjes opzij legde. Deze 0-3 brak het verzet en in de 87e minuut scoorde Paul na een eigen actie de 0-4 eindscore op het bord.

De score had hoger uit kunnen vallen maar Schoonhoven stond een aantal maal buitenspel en de assistent reageerde hier terecht vaak op. De arbitrage viel toch al op in positieve zin, je ziet weinig dat assistenten exact volgens de regels acteren en wachten totdat de desbetreffende speler in balbezit komt in een buitenspel situatie.

Opstelling zaterdag 2:
Sjef van Vugt, Ruben Koudstaal, Erik Hartvelt, Osin Peltenburg, Hidde van As (Aimad el Kasimi), Tim van de Bogert, Arco Schilt, Yassine Bojada, Paul Hom, Kenneth Wijngaarden, Sergio Jongbloed (Tom van der Waal).