C1 eindigt als 2e in de bekerpoule

Spirit C2

C-Junioren beker poule, C1, Groep 2 06

6 oktober 2012 16:15

“Op het kunstgras van Spirit speelde Schoonhoven C1 zaterdag 6 oktober de laatste bekerwedstrijd in de poule.

Na een ietwat aarzelend begin kwamen we steeds beter in de wedstrijd en dit resluteerde in wat kansen. De 0-1 werd gemaakt door Gido, nadat Walter diep werd gestuurd en deze de bal vanaf de achterlijn teruglegde. De 0-2 was bijna identiek met het verschil dat Joris nu overtuigend afrondde. Nog voor rust werd ook de 0-3 gemaakt, nu door Walter zelf.

De eerste helft kenmerkte zich door verzorgd spel, waarbij de posities goed bezet werden en het veld in de aanval goed groot werd gehouden. Ook defensief stond het prima, er werd agressief verdedigd en getracht zoveel als mogelijk verzorgd op te bouwen.

Kenmerkend voor de hele bekercompetitie was de 2e helft, waarbij de teamtaken minder goed werden uitgevoerd. Er werd veel gelopen met de bal, de veldbezetting was minder en mede daardoor werd het een rommelige wedstrijd waarin we Spirit na de 1-3 het idee gaven dat er nog wat te halen viel. Er ontstonden nog wel wat kansjes, maar die werden niet afgemaakt, zoals dat vaak gebeurt als je niet meer lekker in de wedstrijd zit. In de 2e helft nog het goede debuut van Jesse van Buren, speler van D1, die z’n mannetje stond als rechtermiddenvelder en prima wist wat er van hem gevraagd werd.

Eindstand derhalve 1-3, waarmee we door het verlies van Unio 2e zijn geëindigd in de poule.

Conclusie na de bekerwedstrijden: over de resultaten niet ontevreden en verder veel leermomenten om de komende weken mee aan de slag te gaan”.