Ook de C2 ongeslagen door

Nieuwerkerk C4

C-Junioren beker poule, C2, Groep 3 06

20 oktober 2012 13:00

Nieuw team, nieuwe trainer en nieuwe leiders, maar het resultaat in de bekerpoule voor het seizoen 2012/2013 was hetzelfde als vorig seizoen, 21 uit 7, dus de volle winst.
Daarbij valt het op dat het aantal doelpunten gelijk is aan vorig seizoen, 33 voor, maar de verdediging minder gepasseerd is en de keeper slechts 11 keer de bal uit het net moest halen (ipv 12).

Zaterdag 20 oktober was de laatste wedstrijd in deze bekerpoule, uit tegen Nieuwerkerk C4. Dit team was nog kanshebber voor de tweede plaats, waarbij winst de enige mogelijkheid gaf. Een sportief team met tevens sportieve leider begonnen sterk tegen Schoonhoven. Voor de C2 was het een rommelig begin met als resultaat een redelijk snelle achterstand van 1-0 door een verdiend doelpunt van Nieuwerkerk.
Schoonhoven kreeg het spel niet goed op de rit, maar wist de kleine achterstand vast te houden met zo nu en dan een uitbraak naar het doel van de tegenstander. Alleen het resultaat bleef uit en we gingen met de achterstand de pauze in.

In de pauze is er door de leiders, met name door Jessin B, gesproken met het team.
Helaas is deze informatie voor de meegereisde toeschouwers volledig onbekend gebleven, ook weten wij niet hoe dit gesprek was gegaan, maar er stond een gemotiveerd team klaar na de thee pauze.

Al snel was te zien dat de C2 het voetbal spelletje weer opgepakt had en de weg naar het doel van Nieuwerkerk gevonden had. De druk op hun verdediging werd groter met als resultaat een snel gelijkspel, waarna de druk erop bleef staan. Een zeer sportieve wedstrijd, waarbij ook Nieuwerkerk bleef voetballen, resulteerde in een leuke tweede helft met voor Schoonhoven een weer sterk resultaat, een 2-4 overwinning waarmee de ongeslagen status werd afgerond in deze bekerpoule.

Wat opvalt in het C2 team voor seizoen 2012/2013, is dat er een team staat die veel voor elkaar over hebben, goed met elkaar communiceren en elkaar helpen waar het eventueel nodig is.
Coach JB heeft er in korte tijd een leuk spelend team van gemaakt, waarbij de jongens met plezier spelen en trainen.
Nu op naar de competitie, waarbij we hoger ingedeeld zijn maar met vertrouwen uitkijken naar de resultaten.