Schoonhoven 2 niet effectief genoeg

Mannen Zaterdag reserve (A-cat), 2, 2e klasse C

13 oktober 2012 15:00

Winsser, S.

Schoonhoven 2 speelde bij en tegen Sportlust'46 een leerzame partij die in een 2-2 gelijkspel eindigde.

Voorafgaand aan de wedstrijd was het goed om te zien dat de spelers Wiebe en Martin weer terug waren op het veld en weer hun wedstrijden konden spelen. Helaas was Hidde nog niet hersteld van een blessure, was Tim v/d Bogert ziek en was Ruben Koudstaal met het eerste elftal mee naar TOGR. Om balans in het team te houden werd Benny Kreuk in de basis gezet en vierde hiermee zijn rentree in het tweede elftal. Naast de net herstelde Sergio was eveneens good old Jan Maes aan de wedstrijdselectie toegevoegd. Helaas konden zij door een rode kaart aan onze zijde niet ingebracht worden.

De wedstrijd tegen Sportlust werd gespeeld op het kunstgras en dit veld was enorm snel door de vlakke mat. Hier had VVS 2 de nodige moeite mee in het begin en VVS 2 speelde niet slim genoeg tegen het systeem van Sportlust. In de 16e minuut kwam VVS 2 dan ook op achterstand door balverlies op het middenveld en niet goed ingrijpen van de verdedigers waarbij een bal over ons centrale duo heen stuiterde. Eenvoudig kwamen de mannen op een 1-0 achterstand.

Dit was direct het signaal voor VVS 2 om scherper en beter te gaan spelen en dit uitte zich in iets beter spel en het zien en bespelen van de mindere posities bij Sportlust. Hierdoor kwam een doelpoging op de paal en werd er vanaf dat moment meer gebruik gemaakt van Arco en Mike. In de 31e minuut werd Paul onreglementair tegen de grond gewerkt en mocht Kenneth aanleggen voor een penalty. Deze scoorde hij en zo kwam VVS 2 op 1-1. Dit zou en moest de ommekeer moeten zijn maar niets was minder waar.

In de rust werd duidelijk aangegeven waar wij het spel moesten maken en hoe wij dit konden doen. In de tweede helft kwam VVS 2 door een dekkingsfout achterin op een 2-1 achterstand. De zeer goede spelende verdedigers trapten na een ingooi 1X in de fysiek sterke actie van de spits van Sportlust en eerlijk is eerlijk, hij schoot de bal schitterend snoeihard bovenin de korte hoek via paal en lat in het net. VVS 2 bleef het spel maken en misten een aantal mogelijkheden op de gelijkmaker. In de 71e minuut was het dan toch raak en scoorde Paul de 2-2 na een assist van Kenneth.

De scheidsrechter had die wedstrijd een bepalende factor. Hij schitterde in goed fluiten, serieus, maar hij gaf net wat teveel kaarten in deze verder zeer sportieve wedstrijd tussen twee leuke teams. Hierdoor moest de goed spelende Benny uiteindelijk het veld ruimen na een wel terechte gele kaart voor praten. Zijn eerste had hij gehad in een duel om de bal en bij zijn tweede gele kaart volgde dus de rode. In het vervolg van de wedstrijd kregen beide teams nog de kans op de overwinning maar was het toch VV Schoonhoven 2 die verdiende om te winnen. Dit gezien de kansen in de laatste minuten die erin hadden gemoeten.

De tweede plaats blijft gehandhaafd maar er kan en zal zeker progressie in dit team zitten. Spelers en team zullen beter gaan leren te spelen in teamverband en welke keuzes gemaakt moeten worden. Het is zichtbaar dat dit team groeiende is en er stap voor stap vooruitgang wordt geboekt. Tegen Sportlust was dit als team het blijven geloven in een goed resultaat na achterstanden.

Opstelling zaterdag 2:
Sjef van Vugt, Wiebe Zwijnenburg, Erik Hartvelt, Osin Peltenburg, Martin Schep (Tom van der Waal, Mike Ketelaar (Aimad el Kasimi), Arco Schilt, Yassine Bojada, Paul Hom, Kenneth Wijngaarden, Benny Kreuk