B2 zet ongeslagen status voort in competitie

B-Junioren, B2, 3e klasse 13

27 oktober 2012 15:00

H.de Vries

Vandaag stond de 1e wedstrijd van de competitie op het programma tegen de , volgens Tommy altijd moeilijke, “Gouden Rakkers” op het derde veld en op hetzelfde late tijdstip als de wedstrijd van zaterdag 1.

Bas zat, volgens zijn Twitter, in Spanje en Ayoub moest in de warming up afhaken vanwege een dik geworden knie.
Julian van de B1 werd bereid gevonden op de bank te komen zitten voor de zekerheid, maar hoefde niet in actie te komen.
Mohammed begon als reserve en vlagde, samen met Julian de 1e helft.

Schoonhoven rukte na de aftrap gelijk op naar de helft van Gouderak en bleef daar zeker de 1e 5 minuten.
Al in de 3e minuut kreeg Schoonhoven een corner die werd genomen door Tommy. Hij speelde kort Rick V. aan, maar zijn schot eindigde tegen de keeper van Gouderak aan.
Na zeven minuten spelen was het al raak. Dayo kwam via de rechterkant goed opzetten en gaf de bal voor het doel aan de goed meegelopen Benjamin die scoorde.
Na een kwartiertje kwam er opeens twee meiden in Gouderak tenue aanlopen en ze namen plaats in de dug-out, de gouden wissels?
Gouderak dat fel speelde en jaagde werd niet vaak gevaarlijk, behalve in de 16e minuut toen hun spits mooi wegdraaide en hard op doel schoot. Gelukkig wist Jaysey deze bal goed te stoppen.
In de 22ste minuut werd de goed doorgelopen Benjamin aangespeeld en probeerde hij zijn 2e goal te maken, echter was de veel pratende Gouderakse keeper net op tijd om het schot te blokken.
Drie minuten later was het wel raak. Benjamin speelde Rick B. aan, die op zijn beurt de bal aan Dayo gaf. De keeper dook al naar de grond en Dayo speelde de bal om hem heen en schoot de 2-0 binnen.
Eén minuutje later, ik was Dayo´s goal nog aan het noteren, was het al 3-0 voor Schoonhoven, doelpuntmaker Benjamin, een laag schot strak in de rechterhoek.
Vlak voordat Gouderak in de 32ste minuut een vrije trap mee kreeg moesten we langs de kant nog vreselijk lachen om een opmerking van coach Michel. “He, kop die bal eens!” riep hij, “Je haar kan daarna zo weer goed, kwestie van een kammetje!” De vrije trap ging overigens net over.
Ook Schoonhoven kreeg een vrije trap in de buurt van het Gouderakse doel nadat Jasper onderuit was gehaald. Wietse nam hem en speelde Tommy aan die hem weer terugkaatste op Wietse, maar ook zijn schot ging over en de kleedkamer werd opgezocht met een mooie 3-0 voorsprong.

In de tweede helft zat Rick.V. reserve en vlagde en keek Jaysey in de zon.
Al na 5 miunten spelen kwam Gouderak met 10 man te staan. Scheidsrechter de Vries stuurde een Gouderakker voor 5 minuten naar de kant na een overtreding op Jasper. De vrije trap, genomen door aanvoerder Tommy leverde een corner op, die, ook door hem genomen werdmaar niets opleverde. De beelden zie je in het 1e gedeelte van de video.
Gouderak speelde alweer met 11 man toen Benjamin, die in de 2e helft rechtsback stond, in de 60ste minuut scoorde. Levi ging goed door en wist de bal, voordat de aanstormende keeper hem kon pakken, aan Rick B. te geven, die hem op zijn beurt goed voorgaf, waar Benjamin aan kwam lopen en hem makkelijk in kon schieten. Deze goal is te zien aan het eind van de video.
Beide meiden kwamen erin, maar bleken toch geen gouden wissels en konden geen verschil maken.
Vier minuten na de 4-0 tekende Levi voor de 5-0. Later kreeg hij nog eens kans, maar schoot net over.
Eén minuut voor tijd werd Wietse, die samen met Wiebe en de rest van de achterhoede goed stond te verdedigen, nog voor vijf minuten naar de kant gestuurd na een overtreding, (zijn moeder had ons net verteld hoe lief hij is! J ) en kwam er dus niet meer in want een minuut later vond de scheids het genoeg geweest en floot voor het einde.
Topscorer van de wedstrijd Benjamin hield aan deze wedstrijd nog een schaafwond op zijn knie over. van voetbal i "Ik ga echt kapot gewoon" meldde hij op Twitter nadat hij het ingesmeerd had. Tja, kunstgras is niet altijd geweldig!

B2 neemt de 2e plaats in omdat Sportief met 8-1 won van Lekkerkerk. De 3e plaats is voor ONA die met 5-4 won van Sportlust. Plaatsje vier is voor Be Fair die Berkel versloeg met 2-1. Moordrecht, de tegenstander van volgende week, speelde niet omdat ARC B6 uit de poule gegaan is en een klasse lager is gaan spelen. Schoonhoven is dus de enige met geen tegendoelpunten, houden zo!

Bekijk een paar foto´s.

Spelers: Jaysey, Wietse, Wiebe, Benjamin, Youri, Levi, Tommy, Mohammed, Rick B, Dayo, Rick V, Jasper.