B3 start competitie met winst

Schoonhoven JO17-3

B-Junioren, B3, 6e klasse 7

27 oktober 2012 14:30

In de eerste wedstrijd van de competitie was Schoonhoven B3 een maatje te groot voor UNIO B3: de uitwedstrijd in Oudewater werd met 1 – 4 gewonnen.

Net als in de bekerwedstrijd van vorige week tegen hetzelfde UNIO B3, was Schoonhoven vanaf de start de betere partij. Maar daar waar vorige week de doelpunten elkaar snel opvolgden, lukte het in de eerste helft deze keer niet om de bal tussen de palen te krijgen. Een bal op de paal van het UNIO-doel werd door Ilias in de herkansing recht in de handen van de keeper geschoten; een mooi geplaatste corner van Jesper werd door Kevin voorlangs gekopt en de poging van een UNIO-verdediger om een eigen doelpunt te scoren eindigde tegen de kruising en niet in het net.

Omdat er behoorlijk pittig werd gespeeld, en verschillende spelers ook meenden te moeten laten zien dat ze verbaal hun mannetje staan, had de scheidsrechter zijn handen vol aan het leiden van de wedstrijd. Uiteindelijk lukte dat overigens zonder dat er daadwerkelijk kaarten getrokken moesten worden; op enkele momenten werd een speler (meestal van UNIO) even apart genomen en vermanend toegesproken.

In de tweede helft verscheen al snel de 0 – 1 op het scorebord. Kevin rukte over rechts op, werd nog stevig aangepakt door één van beide meisjes in het team van UNIO, maar bleef struikelend op de been. Hij gaf een afgemeten pass op Rivver, die recht op het doel af ging en feilloos raak schoot. Dit had het kantelpunt in de wedstrijd kunnen en moeten zijn, maar dat bleek nog niet het geval. Niet lang daarna was er, nadat Niels was gewisseld, een wat rommelige situatie rond het Schoonhovense doelgebied. De verdediging stond nog niet helemaal goed en uit het niets werd het opeens 1 – 1. Daarna kreeg UNIO gedurende een korte periode wat meer vat op de wedstrijd, maar gescoord werd er niet.

Nadat Schoonhoven zich herpakt had, werden kort achter elkaar de 2e en 3e treffer genoteerd; eerst was het Ilias die raak schoot en daarna was het weer Rivver die vanuit een moeilijke hoek de bal hard en hoog in het doel knalde. Hiermee was het Oudewaterse verzet dan toch gebroken. Het vierde doelpunt kwam op naam van Rivver die zich door de UNIO-verdediging heen worstelde en het doel trof.