Goede start competitie C2

Jodan Boys C3

C-Junioren, C2, 2e klasse 06

3 november 2012 8:30

Ondanks de uitstekende resultaten in de bekercompetitie, was het voor de C2 toch afwachten wat ze in de 2e klasse voor tegenstanders kregen.
Een groot deel van het team had afgelopen seizoen een domper opgelopen omdat de tweede klasse toen toch te zwaar was. Toen werd er geen wedstrijd gewonnen en werden ze uiteindelijk laatste.

De tegenstander was de C3 van Jodan Boys, een volledig 2e jaars team van een topklasse vereniging.
We begonnen zoals vaak, rommelig met weinig vrije posities en slecht overspel. Toch kregen we wel het gevoel dat hier wel eens een overwinning uitgehaald kon worden.
Ook door een niet volledig onpartijdige scheidsrechter en een slecht uitverdedigen kregen we in de eerste helft toch een tegendoelpunt, terwijl we wat meer grip op de wedstrijd kregen. Deze stand bleef ook staan tot aan de rust.

Net zoals in de bekerwedstrijden, kwamen de heren toch meer gedreven de kleedkamers uit. Verder had er ook een verandering naast het veld plaats gevonden, de vrouw van de shirtsponsor kwam persoonlijk het team aanmoedigen. Welke verandering er nu de oorzaak was is ons onbekend, maar als snel werd de druk opgevoerd. Ook de andere scheidsrechter zorgde dat het spel minder doodgefloten werd en het resultaat bleef niet uit.
Het spel van Jodan Boys was ontregeld, bij ons waren een aantal posities veranderd met als resultaat een snelle gelijkmaker.
Met het wisselen in de spitsen positie kwam er even een afwachtende houding van de tegenstander, maar ook bij het team zelf.
Toch had deze wijziging een leuk resultaat voor de sponsor, haar zoon ging de combinaties beter aan met de eigenlijke centrumspits, waardoor de tegenstander meer gaten liet vallen. Het resultaat was direct zichtbaar, de gelijke stand werd snel omgebogen naar een degelijke uit zegen van 1-4.

De coach van de C2 , “kleine Pep” had met een goede peptalk en wat wisselingen in het team, het toch weer op de rit gekregen.
Het gemis van de slotenspringer van de C2 werd gecompenseerd door onze vaste gastspeler uit de C5, mr FK.
We zien langs de lijn het team wekelijks groeien, misschien dat de wedstrijd van as zaterdag iets te vroeg komt, maar de C2 heeft zeker kansen in deze competitie.
Aanstaande zaterdag staat de wedstrijd tegen de C1 van Unio in onze agenda, zal een zwaardere wedstrijd worden, maar we zijn zeker niet kansloos.
Waarschijnlijk met wat meer aanmoediging zal het resultaat ook weer beter worden, dat zagen we tegen Jodan Boys.

In het fotoalbum van C2 zijn een aantal foto´s van de wedstrijd te zien.