Met de voeten terug op aarde

UNIO C1

Schoonhoven JO15-2

C-Junioren, C2, 2e klasse 06

10 november 2012 12:45

Afgelopen zaterdag stond een belangrijke wedstrijd tegen Unio C1 op het programma, gezien de uitslagen van hun vorige twee wedstrijden een zeer sterke tegenstander. In het vorige verslag van de C2 werd er al gemeld dat het een zware wedstrijd zou worden en waarschijnlijk net te vroeg.

De heren van de C2 van Schoonhoven betraden het veld vol vertrouwen, een goede instelling bij een zware tegenstander. De eerste helft ging in tegenstelling tot de vorige wedstrijden goed van start, waar het bij de vorige wedstrijden vaak wat rommelig begon, was deze start gewoon goed. Ook Unio begon sterk, maar de stand bleef heel lang 0-0, waarbij er zo nu en dan aan beide kanten wat plaagstootjes werden uitgedeeld, maar zonder resultaten. Bij de tegenstander zaten een aantal fysiek en speltechnisch sterke voetballers, maar ook door wat aanpassing in de opstelling door “kleine Pep” bleef de strijd toch redelijk gelijk opgaan. Helaas was het dan ook om te zien, dat een aantal individuele acties van de tegenstander het collectief van Schoonhoven toch braken. We gingen met een 1-0 achterstand de pauze in.

Voor het toch gegroeide aantal supporters van Schoonhoven was er aan het begin van de tweede helft toch nog steeds het vertrouwen dat het misschien toch nog wel eens een verassende uitslag kon worden, alleen werd dit vertrouwen snel de kop in gedrukt bij de aftrap. Unio had waarschijnlijk wat minder van de thee genoten tijdens de pauze en er was hun gezegd dat ze een tandje bij moesten zetten in de tweede helft. Vooral de kracht van een aantal individuele spelers werd veel beter benut, met als resultaat dat wij niet veel meer konden inbrengen. Qua kracht, snelheid en spel leek het wel of er een ander team was neergezet, de kleine achterstand werd al snel vergroot. Schoonhoven kreeg geen vat meer op het spel, alle posities werden overspeeld, zowel, voor, op het midden en achter. Konden we er wat aan doen, weinig. Unio overspeelde in de tweede helt Schoonhoven en ze liepen uit naar een stand van 6-0. Waar we vooraf aan de wedstrijd niet helemaal begrepen dat een Dilettant nog thuis met 2-10 werd weggespleed, werden ook wij geconfronteerd met een sterk Unio.

Ja, het was een paar wedstrijden te vroeg, betekent dit dat we gelijk minder kans maken in de rest van de competitie? Nee, de ouders van de spelers van Unio vertelden ons ook dat Unio eigenlijk 1e klasse moet spelen, dit gezien hun prestaties in de bekerpoule en hun niveau. De zegereeks van Schoonhoven C2 is hier mee doorbroken, maar dit is de sterkste tegenstander in onze competitie. Onze spelers moeten dit zien als een kleine les en waardoor ze alleen maar sterker van worden voor de rest van de competitie. Verder zullen we Unio ook een keer nog thuis treffen en daar zullen we laten zien dat Schoonhoven C2 nog steeds wekelijks sterker wordt.

Nu kijken we weer vooruit naar de wedstrijd van as zaterdag, Bodegraven C1.