Eerste winstpartij

Assist: Ryan Heerens

C-Junioren, C3, 3e klasse 09

10 november 2012 11:00

Om 11 uur moesten we spelen bij Siveo maar een aantal jongens hadden dit niet goed begrepen en belde nog net op tijd maar Mark lag nog in bed en niet te bereiken normaal gaan we weg maar hij had de wastas dus konden niet anders,gelukkig was zijn vader op het voetbalveld bij zijn andere zoon aan het kijken geweest dus hij zou Mark brengen.
De eerdere wedstrijden begonnen wij niet goed aan de wedstrijd maar nu beter dan normaal en hadden al een paar kansjes in het eerste deel.Het doelpunt viel door een corner van Corne die het hoofd van Rob vond maar hij werd teveel gehinderd en kopte de bal naar achter zo in de voeten van Mark die gelijk uithaalde en de 1-0 aantekende.
Siveo had een paar zeer snelle mannnen hun spits,middenvelder en laatste man en gelijk vanaf de aftrap werd hun spits weggestuurd en de 1-1 lag er al in binnen de minuut na ons doelpunt!.
Het spel ging hierna op en neer en hun keeper had alle ballen die door ons op hun doel werden geschoten.
Siveo had ook de kansen maar schoten gelukkig naast of Maks had deze toch waren zij wel gevaarlijker en hadden eigenlijk ook minimaal 1x moeten scoren,maar deden dit niet.
1-1 de rust in en weer een peptalk en aanwijzigingen die hopelijk werden uitgevoerd en dus een betere 2e helft wat de wedstrijden hiervoor ook hun effect hadden.
Schoonhoven ging inderdaad betere combinaties maken en hadden ook overwicht in de eerste 10 minuten maar ook slechte en veel te zachte schoten op doel waar hun goede keeper geen moeite mee had.Siveo had de gevaarlijkste uitbraken van hun zeer goede middenvelder en die ook zeer hard kon schieten zoals wel meerdere spelers van Siveo.
In de 50e minuut was het de goed spelende Falco die combineerde met Ryan en samen konden opstomen naar de achterlijn,Ryan gaf de bal voor en het was Aron die de bal binnen schoot door een sliding naar de bal,Ryan en Aron vierde dit feestje uitbundig Ryan door zijn 1e assist en Aron zijn 1e doelpunt.
Siveo moest nu komen om de gelijkmaker te maken en de druk op de verdediging werd groter maar onze aanvallen werden hierdoor gevaarlijker omdat wij meer ruimte hadden voorin.
Door hard te werken en het goede keepers werk van Maks konden wij de voorsprong behouden en zelfs door de Mark nog uitbreiden naar 3-1 door koelbloedig in te schieten na een goed opgezette aanval van Jesse en Mark.
De laaste 5 minuten kwam Siveo nog gevaarlijk bij ons doel en vooral hun aanvoerder maar hij maakte ook een paar overtredingen.De nu zeer goed leidende scheidsrechter besloot een minuut voor tijd maar af te fluiten voordat het misschien erger werd en wij dus de 3 punten binnen had.
Volgende week thuis tegen de koploper Alphense Boys.