Weer winst voor B3

Gouda B3

B-Junioren, B3, 6e klasse 7

3 november 2012 12:45

Door met 4 – 0 te winnen van Gouda B3 blijft Schoonhoven B3 vooralsnog bovenin de competitie meedoen.

Onder een grauwe lucht en een motregentje ging Schoonhoven goed van start; al snel waren de hele en halve kansen niet meer te tellen. Gouda kwam bijna geen moment van de eigen helft af en keeper Youcef had in de hele wedstrijd slechts een half dozijn keer contact met de bal. Maar kansen en kansjes creëren is één ding, doelpunten maken blijft voor de aanval van B3 nog steeds een uitdaging. Het duurde tot halverwege de eerste helft voor de eerste goal viel. Yannick kreeg zijn voet tegen een bal die vanaf de zijkant hard het strafschopgebied in werd gespeeld en daarmee was de score geopend.

In tegenstelling tot de verwachting bij het publiek, kwam het team daarna nog niet echt op gang. Er werd overigens wel goed gevoetbald en mooi gecombineerd; Jurrie kwam bijvoorbeeld een paar keer snel op, en stichtte daarmee het nodige gevaar. Ook de ingevallen Rivver zorgde voor de nodige dreiging. Maar meer doelpunten vielen er voor de rust niet te noteren. Dus in plaats van met een ruime voorsprong te gaan rusten, was er maar een kleine marge. Dus de tweede helft zou voor Gouda nog niet kansloos beginnen.

In de tweede helft ging Schoonhoven verder met goed combinatievoetbal, maar ook nu hield het goede spel meestal zo rond de zestien meter op. Weer werden vele kansen niet benut, er werd hoog over geschoten, te zacht of recht in de handen van de keeper. Het duurde tot het laatste kwartier van de wedstrijd voor er weer iets te juichen viel voor het Schoonhovense publiek. Coach Jolanda had aan de linkerkant een omzetting gedaan, door Matthijs naar de linksachterpositie te halen en als linkshalf Martijn in te zetten.

Het was Martijn die de wedstrijd uiteindelijk deed kantelen. Eerst, na een goede combinatie over rechts, wist hij vanuit een moeilijke hoek te scoren. En even later miste iedereen een voorzet vanaf rechts en kwam Martijn – oog in oog met de doelman – in scoringspositie; hij schoot beheerst raak. Hiermee was de wedstrijd gespeeld. Het vierde doelpunt was alleen nog van belang voor de statistieken, maar het was wel het mooiste doelpunt van de hele wedstrijd. Ilias verschalkte met een hoge lob van buiten de zestien de Goudse keeper; de bal viel net achter hem onder de lat.