Wedstrijd tegen de koploper

Alphense Boys C4

C-Junioren, C3, 3e klasse 09

17 november 2012 14:30

Afgelopen zaterdag de wedstrijd tegen de koploper die ook nog geen doelpunt tegen heeft gekregen!!!!.
Wij begonnen beter aaan de wedstrijd als normaal en de eerste 10 minuten konden we aardig van het doel afspelen maar de tegenstander combineerde een stuk beter dan ons.
Dit had tot gevolg dat wij meer moesten verdedigen en er aanvallend niet goed uitkwamen door het strakke verdedigen van Alphense Boys,dit verklaart ook waarom zij nog geen doelpunt tegen hadden gekregen.
De 0-1 viel uit een corner die eerste goed werd afgeslagen maar daarna met een geblokt schot toch doel trof hoog in het doel,Aron zat er nog aan met zijn hoofd maar kon helaas niet voorkomen dat de bal in het net ging.
Het positiespel van Alphense Boys was beter en wij hadden geluk dat hun aanvaller de bal niet kon inschuiven na een voorzet vanaf de zijkant.
Het gevaar kwam vanaf de zijkanten door de snelle buitenspelers en hun goed opkomende middenvelders.
De 0-2 kwam door de snelle buitenspeler die de diepte werd ingestuurd en de bal via zijn knie zijn hand raakte de scheidsrechter had dit helaas niet gezien.
Wij konden niet veel terug doen alleen een paar kleine kansjes die teweinig schotkracht hadden.
Helaas de rust in met een 2-0 achterstand.
De 2e helft begonnenwij zoals afgesproken met gelijk druk zetten dit resulteerde in een schot op doel van Corne die strak in de hoek was en de keeper niet bijkon dus de aansluiting 1-2.
Dit was ook het moment dat wij beter werden en de bal vaak veroverde Alphense boys was even van slag hoe wij speelde en hierdoor kregen wij ook meer kansen en corners die gevaarlijk waren maar geen doelpunt opleverde.
Falco die uitstekend in de spits speelde kon de bal van Corne doorspelen naar Tom die beheerst inschoot maar hij stond buitenspel wat ik en meerdere niet vonden maar de grens en scheidsrechter wel.
Alphense Boys werden hierdoor wakker geschud wat resulteerde in een paar zeer goede acties, maar door goed optreden van o.a Arwin,Sevven en Rob konden worden tegengehouden Stefan die een bal van de lijn weggehaalde kortom alle zeilen bij.
Een vrije trap van Alphen werd in 1 keer op de slof genomen en zeer mooi binnengeschoten.
De eindstand 1-3 maar met de kanttekening dat 1 doelpunt van ons werd afgekeurd en 1x een handsbal van Alphen werd goedgekeurd, maar Alphense Boys wel het eerste tegendoelpunt gegeven.
Volgende week de uitwedstrijd tegen Gouda C1