Schoonhoven 6 wint na 2 verschillende helften

XerxesDZB 10

Mannen Zaterdag reserve, 6, 8e klasse 09

24 november 2012 14:30

Na de topper van vorige week tegen Perkouw dat 2e stond, (red gewonnen met 4-1) Stond vandaag de topper tegen Xerxes DZB op het programma dat na vorige week de 2e plaats van Perkouw overnam.

In  de 1e helft had Schoonhoven het na de eerste tien minuten zwaar tegen Xerxes.

Waar na 3 minuten wel de 1e kans voor Schoonhoven was, een bal die verkeerd terugkwam via de binnenkant van de paal en in de handen van de keeper  uitkwam. Daarna werd Xerxes sterker kreeg het kansen en kwam het terecht op voorsprong, 0-1. Daarna leek Schoonoven de kluts kwijt, had het 5 minuten voor rust al 0-2 moeten worden maar door een goede redding van Denny van Vugt werd het dat niet. In de slotminuut voor rust werd het toch 0-2.

Na de rust kwam Schoonhoven als herboren uit de kleedkamer. Waar trainer/coach Gerard van der Hek van zei dat hij ze in de rust had aangesproken op felheid agressie en communicatie, en aanvoerder Arend de Winter er van zei dat ze de 1e helft nonchalant was. Na de rust waren ze dat geenszins meer. Binnen 10 minuten na de rust werd het 1-2 door Brahim Aklalouch. Daarna ging Schoonhoven door wat resulteerde  in een 2-2 binnen 20 minuten na de rust door Jeroen Heeringa. Waarna Schoonhoven nog alle tijd had de wedstrijd te beslissen wat ook lukte. Want na die 2-2 drukte Schoonhoven door. En dat had effect, want dat uitte zich al snel  in een 3 en 4-2 door Sergey Blijenberg na twee mooie afstandsschoten. Door deze overwinning hebben de Zilverstedelingen een voorsprong van vier punten op naaste achtervolger SDV. Dat na de 4-2 overwinning van vandaag de 2e plaats overnam van Xerxes. Schoonhoven heeft nu 19 punten uit 7 wedstrijden en gaat vol meedoen om de titel.

Rick Winkel