B3 pas na rust op dreef

Lekkerkerk B3

B-Junioren, B3, 6e klasse 7

24 november 2012 12:45

In een wedstrijd met twee gezichten heeft Schoonhoven B3 wederom een duidelijke overwinning geboekt; mede-koploper Lekkerkerk B3 werd met een 6 - 2 nederlaag naar huis gestuurd.

De wedstrijd begon met een tegenvaller: al in de eerste minuut belandde een niet goed genomen doeltrap bij een Lekkerkerk-aanvaller even buiten het strafschopgebied. Voordat de Schoonhovense verdediging was omgeschakeld van ‘aanvallen’ naar ‘verdedigen’ was de bal al in het doel gewerkt. Dit hoefde natuurlijk geen ramp te zijn, zeker gezien het veldoverwicht dat Schoonhoven vanaf dat moment ten toon spreidde. Zoals al het hele seizoen het geval is, bleek echter ook nu weer dat veel balbezit en goed combinatievoetbal nog niet direct garant staan voor resultaat. Uit de ongeveer tien hoekschoppen die Schoonhoven in de eerste helft mocht nemen, ontstonden diverse kansen en regelmatig chaos in het strafschopgebied van Lekkerkerk. Maar doelpunten vielen er niet.

Integendeel, na ongeveer een half uur spelen besloot een Lekkerkerk-aanvaller vanaf de rand van de zestien zijn geluk te beproeven met een afstandschot. Youcef kon de bal helaas niet onder de lat vandaan tikken, zodat het – tegen de verhouding in – warempel 0 – 2 stond voor Lekkerkerk. Schoonhoven slaagde er niet meer in om in het restant van de eerste helft hier nog verandering in aan te brengen.

Na een stevige toespraak van Jolanda in de kleedkamer, waarover we hier verder geen details prijsgeven, toog Schoonhoven in de tweede helft weer vol goede moed ten aanval. En na een minuut of vijf werd dit beloond, in de vorm van een wellicht wat lichtvaardig toegekende strafschop, na een struikelpartij van een Lekkerkerk-verdediger in het eigen strafschopgebied. Jesper nam plaats achter de bal en schoot de bal niet optimaal, maar wel langs de keeper. Nog eens vijf minuten later was het Maarten die de gelijkmaker verzorgde. En toen niet lang daarna Jesper een voorzet van Niels kon binnentikken leek de strijd gestreden. Lekkerkerk kwam niet meer van het eigen veld af, Schoonhoven bleef veel druk zetten en kansen creëren (en missen!) totdat ver in de tweede helft de vrijstaande Ilias de bal goed aannam en fraai inschoot vanaf de rand van de zestien.

In de laatste tien minuten van de wedstrijd wisten ook Maarten en Martijn nog te scoren, zodat de uitslag uiteindelijk nog vrij fors uitpakte. Na deze winst staat Schoonhoven alleen bovenaan in de competitie, met een 100% resultaat.