Vlak voor Sinterklaas is B1 B2 de baas

B-Junioren beker poule, B1, Groep 2 06

1 december 2012 11:00

H.de Vries

Het was vooraf al duidelijk dat het moeilijk zou worden voor Schoonhoven B2 in de bekerwedstrijd tegen “grote broer” Schoonhoven B1.

Uit de 100 teams in de 2e ronde van de beker hadden deze twee teams juist elkaar geloot.
Aan de ene kant leuk, maar aan de andere kant jammer dat er dan maar één Schoonhovens team zou zijn dat door ging naar de volgende ronde.

Voorafgaand aan de wedstrijd zou er een teamfoto genomen worden van B2 omdat deze week eindelijk iedereen aanwezig zou zijn. De griep gooide roet in het eten en had Tommy te pakken genomen. Geen team foto dus, maar wel  spelersfoto´s van B2 en een foto  van beide teams gezamenlijk zij aan zij. Aan de kant van B1 kon Jelle niet meedoen vanwege zijn blessure, maar hij was er wel, dus hij staat ook op de foto.

Over deze match was al heel wat afgepraat. Grote praat, trucjes, ideetjes, slimmigheden, geheime wapens  etc. etc. Wij probeerden nog Julian en Shahram om te kopen, maar die gingen daar niet op in helaas, flauw hoor!

Michel was vandaag weer leider van de B2 en ook trainer Illias was van de partij. Onze altijd eerlijk vlaggende Arco was de grensrechter van B2.
Rick B en Jesper begonnen als reserve aan de B2 kant.

B1 startte fel en snel en het was al snel duidelijk dat het een zware dobber ging worden.  Al vrij snel kreeg Juliën als 1e de kans om te scoren, maar onze keeper zat hem in de weg.

B2 hield al vechtend stand tot de 17e minuut toen Juliën wel succesvol was en 1-0 maakte. Twee minuten later lag de tweede goal al in het net, maker Daan.

Rick B. kwam erin voor Benjamin en niet lang daarna maakte Anas een pittige overtreding op Dayo, maar scheidsrechter de Vries vond dit wonderbaarlijk genoeg waarschijnlijk vrij normaal, want hij floot niet.
Na ongeveer een half uur spelen was er weer een aanval op het doel van B2. Jaysey redde in 1e instantie, maar in de rebound schoot Juliën zijn 2e treffer binnen en was het 3-0.
Vlak voor het eindsignaal zette Shahram de ruststand op 4-0.

Het leek wel of zaterdag 1 aan het spelen was, zoveel publiek was er en dat was erg leuk!  Ook de kassa van de kantine zal daarvan mee geprofiteerd hebben!

In het begin van de 2e helft stond ik te praten met Tiago´s moeder en heb daarom helemaal gemist dat er een penalty werd gegeven in het voordeel van B1 en dat die werd gestopt door mijn, al zeg ik het zelf, uitstekend keepende zoon Jaysey!

Jesper kwam erin voor Bas.
Het liep in de 2e helft bij B2 wat lekkerder  en Rick B. kreeg zelfs nog de kans op doel te schieten, maar zijn schot ging ver naast. B1 keeper Kevin kreeg verder de hele wedstrijd niet veel te doen.

Na ruim een kwartier spelen kregen Levi en Hamza een kleine aanvaring, jammer dat er dan altijd wel een speler is  die als een gek aan komt rennen om zich daarmee te bemoeien, in dit geval een B1 speler.  De scheidsrechter stuurde beide mannen het veld uit voor 5 minuten.  Echter was dit op de bank van B2 niet helemaal begrepen, Levi werd gewisseld en B2 speelde nog gewoon met 11 man verder en de B1 met 10, totdat Ari de scheidsrechter daarop attent maakte en het 10 tegen 10 werd.

Dayo gaf aan te willen wisselen en Bas kwam er weer in, vlak voordat Jaysey een super redding maakte (ik krijg zijn keeperskleding nooit meer schoon vrees ik…. ) en Wietse in de rebound de bal wegwerkte. Kort daarna kwam Levi er weer in.
Als onze Wietse zijn handjes naar beneden had gehouden in het strafschop gebied had B1 in de 2e helft niet meer gescoord. Hij zag echter een leuk meisje langs de lijn, zwaaide naar haar en de bal kwam toevallig tegen zijn hand aan, vette pech, een penalty dus, die er deze keer wel in ging. Tiago nam hem en, als het had gewerkt , had er 5-0 op het scorebord komen te staan. Dit was tevens ook de eindstand.

Na het fluitsignaal werd er door Wietse en Juliën nog gebroederlijk van shirtje gewisseld, hopelijk krijgen we dat mooie door Ton Viergever gesponsorde shirt wel weer terug!

In het fotoalbum van B2 zijn een groot aantal foto´s van deze wedstrijd te bekijken.

B1 was een maatje te groot voor B2 en zij gaan terecht door naar de volgende bekerronde.
Jammer voor B2, maar ook wel weer lekker dat zij dan in de bekerweekenden vrij zijn!
B2 gaat zich nu richten op de competitie, waarin zij er veelbelovend voor staat, en speelt a.s. zaterdag thuis om 12:45 tegen hekkensluiter Sportlust´46 B3.

Spelers B2: Jaysey, Wietse, Wiebe, Benjamin, Youri, Levi, Rick B, Rick V, Bas, Mohamed, Ayoub, Dayo en Jasper