Na achterstand in 1e helft wint B2 ruim

B-Junioren, B2, 3e klasse 13

6 april 2013 14:30

P.Scheer

Zonder de geblesseerde Levi begon Schoonhoven onder een lekker zonnetje op het 3e veld tegen Sportlust B3.

Na een sterke opening van VVS ging het geleidelijk aan gelijk op. Toch was het Schoonhoven dat de score opende in de 13e minuut. Benjamin kwam vanaf de linkerkant oplopen. Mo liep in het midden goed mee en vroeg om de bal. Die kreeg hij van Ben, speelde de keeper uit en schoot raak zoals te zien op de video. Sportlust ging beter spelen en Jaysey moest een redding uitvoeren om de gelijkmaker te voorkomen. Daarna was het weer de beurt aan VVS, maar er werd geen doel getroffen, Ben schoot net naast en bij een corner van Tommy kreeg Rick B. zijn hoofd net niet goed genoeg tegen de bal. In de 35e minuut lukte het Sportlust wel. Ik keek net even niet, dus hoe het ging geen idee, maar het was 1-1. Drie minuten later liet Mo zijn man lopen op het middenveld, deze gaf de bal voor, Jaysey kwam nog uitlopen maar tevergeefs. Met een 1-2 achterstand werd de kleedkamer opgezocht.

Na een, vast motiverende, speech van de leiders werd er begonnen aan helft 2 en al na drie minuten spelen schoot Julian op de lat van het Sportlustdoel. In minuutje 46 schoot ook Rick B. op diezelfde lat , maar deze keer was Ben daar om de rebound in te koppen en was de stand weer gelijk getrokken.
Sportlust hield nog een tijdje stand mede omdat Rick.B. helaas net over schoot, maar in de 60ste minuut zette Dayo Schoonhoven op voorsprong met een doeltreffend schot bijna vanaf de achterlijn. Vanaf dat moment heerste Schoonhoven. De 4-2 werd afgekeurd vanwege buitenspel, maar viel vier minuten later toch toen Rick B. na een voorzet van Ben, de bal laag en hard binnenschoot.
Supporter Paul wilde de bal, die buiten het veld was geschoten, met een hakje weer het veld inbrengen, maar zag de bal in de sloot belanden! Er waren twee dames nodig om hem te helpen deze er weer uit te halen! Ook te zien op de video trouwens! Ondertussen werd er met een andere bal verder gespeeld en “Pelle van Es” wist daar wel raad mee en liep de 5-2 binnen na een assist van Ayoub.
Tommy scoorde de 6-2 en Ayoub de 7-2, Julian mocht bij beide goals de assist op zijn naam zetten.
Scheidsrechter Scheer, die de wedstrijd goed leidde, floot voor het einde en Kevin die de hele wedstrijd assistent scheidsrechter was geweest leverde zijn vlag weer in.
Niet verwacht na de eerste helft, maar gezien de tweede helft terecht, weer 3 punten in the pocket.

Met nog vier wedstrijden te gaan begint het toch wel erg spannend te worden!
Schoonhoven staat één punt voor op ONA maar heeft twee wedstrijden minder gespeeld.
Er staan nog drie uitwedstrijden (Be Fair, Gouderak en ONA) en één thuis (ONA) op het, nog pittige, programma.
ONA won met 3-0 van Sportief dit weekend en Gouderak met 6-3 van Moordrecht. Be Fair, waar Schoonhoven volgende week tegen speelt, was vrij.

Spelers: Jaysey, Wietse, Wiebe, Tommy, Benjamin, Youri, Rick B, Rick V. Bas, Mohamed, Ayoub, Dayo, Jasper, Julian