Schoonhoven 6 wint na zwaarbevochte wedstrijd met 0-1

Schoonhoven 6

Mannen Zaterdag reserve, 6, 8e klasse 09

16 maart 2013 11:30

In Krimpen aan den IJssel werd vandaag de wedstrijd gespeeld tussen DCV10 en vv Schoonhoven 6.

In de 1e helft was het een wedstrijd waarin Schoonhoven sterker was maar niet echt gevaarlijker wilde worden, totdat niet geheel verrassend verdediger Arend de Winter de eerste echte kans miste, daaraan was ook meten te zien dat het een verdediger was. Bij DCV vielen mij twee spelers wel op. Wouter van den Broek met nummer 9 spelend en Michael van Lievenoogen de nummer 10 waarvan de laatste echt de meeste kwaliteiten had, hij heeft snelheid en is technisch goed.

In de 2e helft was wederom Schoonhoven de betere ploeg met veel kansen. Halverwege de 2e helft was er een schandalige overtreding van een DCV speler, die bestraft had moeten worden met rood maar maar met geel bestraft werd (waarna Schoonhoven speler Danny Ortiz fel ageerde en terecht ook geel kreeg). Na de overtreding werd het feller en kregen beide teams goede kansen. Eerst liet Schoonhoven-speler Steven de Jong een grote kans liggen, waarna 7 minuten voor tijd bij een 0-0 stand DCV de aller grootste kans kreeg. Een speler van DCV mistte voor leeg doel. Twee minuten later besliste Schoonhoven de wedstrijd. De 0-1 viel in de 85e minuut door Sergey Blijenberg, na een goed terug gekopte bal van Amine Salaheddine.

Door dit resultaat doet DCV nog altijd mee in de middenmoot en Schoonhoven is en blijft titelkandidaat nummer 1. Zeker omdat naaste belager SDV na vandaag op 13 punten staat met een wedstrijd minder.