Verlies bij Zwammerdam

... (schot)

C-Junioren, C3, 3e klasse 09

15 december 2012 10:00

De laatste wedstrijd van het jaar sluiten we met verlies af.
De wedstrijd begon met een minuut stilte ivm de dood van de grensrechter van Buitenboys.
Na een 9-0 nederlaag in de beker weer een zware wedstrijd  want zwammerdam is wel de koploper in de poule.
Zwammerdam zette gelijk druk en lieten zien dat ze over snelle buitenspelers beschikte maar het was Schoonhoven die gelijk de kansen kreeg en na een Corner van Corne die via een aantal benen voor de voeten van Mohammed kwam deze bedacht zich niet en knalde de bal in het net en dus 1-0 voor.
Zwammerdam schrok van deze snelle goal en de verdediging oogde erg onzeker hierdoor kon Mootje voor de 2e keer scoren doordat de keeper te snel uitkwam en de bal via zijn voet in het doel belande 2-0 na 9 minuten spelen.
Zwammerdam herstelde zich door de langebal te spelen en kwamen zo onder onze druk vandaan en werden ook gevaarlijker.Na 23 minuten spelen was er een doorbraak van Zwammerdam en hun buitenspelers konden door goed samenspelen de aansluiting scoren 1-2.
Niet veel daarna was het Schoonhoven die de 3-1 had kunnen scoren alleen koos Mootje voor een bal op Mark die buitenspel stond.
De ruststand was 1-2 in het voordeel van ons dit hadden we nog niet veel meegemaakt en dus een mooie stand.
De 2e helft werd geheel anders dit had ook te maken met de wind die toch wel voordeel bood.
Na 5 minuten spelen kon hun spits scoren na een voorzet vanaf de zijkant met een mooie kopbal en dus 2-2.
Zwammerdam bleef goed druk zetten en kreeg veel kansen maar werden goed verdedigd en de paal stand ook nog in de weg, maar de 3-2 kwam toch wel snel met weer een voorzet vanaf de zijkant waar Maks nog zijn hand tegen kreeg alleen het 2e schot was toch raak.
De druk bleef en de kansen ook wij kwamen maar moeizaam over de helft, Arwin ging verder naar voren spelen en hij kon in de laatste minuut nog op doel schieten of was het een voorzet! bedoeld voor Mark.
Helaas de laatste wedstrijd van het jaar met verlies afgesloten maar gezien de 2e helft wel terecht.