Degelijk vervolg van de competitie

RVC '33 C1

C-Junioren, C2, 2e klasse 06

15 december 2012 13:00

Wat zou het vervolg zijn in de competitie 2012/2013, een huidige stand in de middenmoot met een wedstrijd om positie tegen RVC ‘33 C1. Dat met nog een inhaalwedstrijd tegen Alphen C1 in het verschiet, een kans op de tweede plaats in de competitie.

Door wat proppen in de auto’s en een verschil in route van de verschillende navigatie systemen, zorgde dat uiteindelijk de volledige C2 aanwezig was met de geblesseerde Arjan. Was de rommelige rit naar Reeuwijk de voorbode voor het resultaat, of waren de heren van de C2 daardoor juist extra gemotiveerd.

In één van de lager gelegen punten van Nederland was de wind goed te voelen op het veld, maar had deze wind ook vat op de wedstrijd? Schoonhoven begon de strijd sterk, maar hetzelfde gold voor Reeuwijk. De spelers moesten wennen aan elkaars tegenstanders, vooral Mo in het begin. Mo is normaal meer gewend dat de meiden achter hem aan lopen, maar in de wedstrijd was dit toch meer omgekeerd, hij moest steeds achter de sterke vrouwelijke rechtsbuiten aan rennen. Er ontstond een leuke wedstrijd met doelgerichte pogingen voor beide teams. Halverwege de eerste helft ontstond er een scrummage voor het doel van de tegenstander, waarbij de spelers van Schoonhoven het overzicht bleven houden en een mooi doelpunt scoorden met een droog schot na een mooie kopbal combinatie in de 16. Na dit doelpunt kwam er zelfs een uitbreiding van de supportersschare, bij wie de verwachting natuurlijk was gegroeid door de reactie van de andere supporters. Meer doelpunten bleven echter uit in de eerste helft en het werd dus thee met een 0-1 voorsprong voor Schoonhoven.

Voor de supporters die hadden genoten van de koffie in de kantine was het wel schrikken toen ze naar het veld liepen voor het vervolg van de wedstrijd. De bal werd op de stip gelegd, en dit was niet de middenstip, maar de stip in het strafschopgebied van het doel van Schoonhoven. Wat er plaats had gevonden was onbekend, maar het was al gelijk in de tweede helft 1-1.  Hierna ging de wedstrijd weer redelijk gelijk op. Wat wel opviel, dat er gelukkig in deze wedstrijd iets meer strijd geleverd werd door de spelers van Schoonhoven, waarbij ze minder “het kaas van hun brood lieten eten”. Er werd vroeger gestoord waarbij het voor de tegenstander lastiger werd om op te bouwen. Hierdoor werden er aan hun kant ook meer fouten gemaakt met als gevolg wat overtredingen op de helft van Reeuwijk in het voordeel van Schoonhoven. Uit één van deze vrije schoppen kwam een bal voor het doel van Reeuwijk waarbij een speler van Reeuwijk de bal verkeerd raakte met als gevolg de 1-2, had hij hem niet geraakt, liepen er minimaal 3 spelers van Schoonhoven direct in de buurt van de bal om het af te maken. Toch kon je zien dat Reeuwijk wel degelijk een sterke tegenstander was, een aantal spelers maakte het lastig voor de verdediging van Schoonhoven, waarbij de snelheid van die spelers goed gebruikt werd. Het gevolg was helaas ook een mooi doelpunt, puur op basis van individuele kwaliteiten, 2-2. Toch voelden de meegereisde supporters dat er een verassing stond aan te komen. De van blessure terug gekomen slotenspringer had het zwaar na 6 weken oefenen op zijn Playstation, maar hij maakte het de tegenstander lastig genoeg, zo lastig dat deze een overtreding moest maken net binnen het strafschopgebied. Het gevolg was een verdiende penalty, en gelukkig hebben wij spelers genoeg die dat droog kunnen afmaken. De eindstand was 2-3 voor Schoonhoven, met als competitie resultaat een derde plaats met 1 punt achterstand op de nummer 2 maar wel een wedstrijd minder gespeeld.

De coach van de C2 , “Pep”, was de gehele wedstrijd rustig gebleven, zijn noodzakelijke wissels doorgevoerd en de jongens laten doen wat ze moesten doen, voetballen. Je ziet dat het team toch weer gegroeid was, wat feller de strijd durfde aan te gaan, maar wel op een faire manier, ze wat beter positie spel behielden en als team presteerde. Ongeslagen in de competitie is nog steeds Unio, de sterkste tegenstander die voor ons te vroeg kwam.

De eerst volgende wedstrijd voor de C2 is thuis tegen Unio, 12 januari. Zijn we er klaar voor????