B3 presteert ook in 5e klasse

XerxesDZB B4

B-junioren zaterdag, B3, 5e klasse 04

15 december 2012 12:45

Schoonhoven B3 heeft nu ook in de 5e klasse de smaak van een overwinning mogen proeven; XerxesDZB B4 werd met 3 – 0 teruggestuurd naar Rotterdam.

In de hele wedstrijd was Schoonhoven steeds de iets betere partij, maar makkelijk ging het niet, hoewel de openingsfase ons even iets anders liet geloven. Na een minuutje of vijf in de eerste helft passte Kevin op de goed doorgelopen Maarten die vervolgens de bal mooi onder de keeper door in het doel schoof. Schoonhoven kon de druk echter niet goed vasthouden en XerxesDZB kwam ook diverse malen richting het Schoonhovense doel. Echt gevaarlijk werd dat overigens ook weer niet. Schoonhoven bleef gevaarlijker, maar kon de enkele kansen niet in doelpunten omzetten. Zowel Maarten als Ilias konden een paar keer op de Rotterdamse doelman afgaan, maar goals vielen er niet meer. Ook de laatste kans van de eerste helft werd niet benut; Matthijs kopte net naast het doel.

Het duurde tot ver in de tweede helft voor er weer gescoord werd. Nadat er eerder vaak te aarzelend werd gespeeld wist Ilias op de rand van de zestien de bal goed te controleren en twee tegenstanders uit te spelen om vervolgens te scoren. De tegenaanvallen van XerxesDZB werden goed ontregeld door de hardwerkende Schoonhovense verdediging, die, vanwege de afwezigheid van Jurrie en Cody, deze keer bestond uit Martijn, Niels, Franck en Matthijs. Deze laatste speelde weliswaar niet op de positie van Jurrie, maar hij had zich kennelijk wel voorgenomen met net zoveel pit te spelen. Enerzijds pakte hij op die manier veel ballen af, maar anderzijds leidde het ook twee keer tot een vrije trap voor de tegenstander na stevige overtredingen. De tweede overtreding had ook nog wel een gele kaart kunnen opleveren, maar de scheidsrechter was in een milde bui.

In de slotfase ging een door Jesper genomen hoekschop via het scheenbeen van Maarten het doel in, zodat de eindstand op 3 – 0 werd bepaald. In deze poule staat Schoonhoven nu met drie punten uit twee wedstrijden nog wel onderaan, omdat de andere teams al vijf of zes keer hebben gespeeld. Maar er is wellicht nog veel mogelijk, want ook de koplopers hebben beiden al een keer verloren. Na de winterstop zullen we zien of onze jongens wat plekken op de ranglijst kunnen gaan stijgen.