D2 zwaar bevochten winst

D-Pupillen, D2, 4e klasse 04

21 maart 2013 18:00

Vanavond een inhaal wedstrijd tegen WDS D1: 4-2

Wat een wedstrijd jongens, een eerste helft waarvan je denkt: “je wordt helemaal zoek gespeeld”. We waren niet fanatiek genoeg en bij balbezit te slapjes, we leden véél te snel balverlies. Ja een compliment aan de tegenstander, die zaten er bovenop zoals we dat noemen. We waren net 2 minuten bezig en Maurits stoomde op de keeper af, de keeper lag in de weg en in de rebound speelde Coen de bal , recht , in de handen van de keeper. Jammer net geen 1-0 , de keeper zette het spel voort wat onmiddellijk al een goeie aanval tot gevolg had en werd het in de 3e minuut, heel verrassend, 0-1 voor de tegenstander. Keeper Stefan had nog een fraaie redding in huis waarmee hij de 0-2 nog kon voorkomen, dit zou hij nog een keer herhalen door goed uit zijn doel te komen werd weer een doelpunt voorkomen. We zitten al in de 13e minuut en Schoonhoven komt niet goed in zijn spel en dat is wel de verdienste van WDS, fel op de man, snel druk zetten. Het wachten was echter wachten op de 0-2 van WDS D1, we hadden weinig balbezit en leverde de bal te snel in. Na een goedlopende aanval van WDS en te zwak ingrijpen in onze verdediging werd het in de 22e minuut alsnog 0-2 voor WDS.

De 2e helft begon zoals de eerste helft eindigde met een fellere tegenstander, maar het zou de avond van Maurits worden die de spirit en geloof in het team terug bracht, in de 11e en 13e minuut werd de stand door Maurits gelijk getrokken 2-2, wat als een feest werd gevierd. Je zag bij onze jongens dat dit een voor een enorme omkeer in het spel gaf, met dank ook aan de fanatieke supporters van D3 die zojuist langs kwamen lopen en onze jongens enthousiast begonnen aan te moedigen en ze bleven ook kijken. Enkele minuten later is het 3-2 en is Maurits z’n hattrick een feit, jammer dat zijn mooie schot later op de paal belandde. Het werd zelfs nog 4-2 door een mooie combinatie van Maurits met David, die vervolgens de 4-2 op het scorebord bracht. Daarna ontstond er tumult op en naast het veld, ook nu weer uit de dug-out van de tegenstander, waarna het spel enkele minuten werd stilgelegd. De tegenstander dreigde z’n spelers van het veld af te halen in de 22e minuut, maar na het nodige overleg werd het spel hervat waarin de kans op 5-2 zelfs nog reëel aanwezig was.

Jongens: geweldig hersteld in de 2e helft en een prima instelling én inzet getoond, gefeliciteerd.