Tweede helft nekt B3

SVS B3

B-junioren zaterdag, B3, 5e klasse 04

12 januari 2013 14:00

Ook in de uitwedstrijd bleek Schoonhoven B3 niet opgewassen tegen SVS B3; na de 0 – 3 thuisnederlaag werd nu in Capelle a/d IJssel met 4 – 2 verloren.

Curieus genoeg was dit pas de 3e competitiewedstrijd nadat B3 opnieuw was ingedeeld, waarvan dus voor de 2e maal tegen dezelfde tegenstander. Schoonhoven kwam fris uit de startblokken en wist in de beginfase het initiatief te nemen. Er werden enkele kansen gecreëerd, waarvan de beste nog een goed genomen vrije trap van Cody was. Via de onderkant van de lat stuitte de bal het veld weer in; vanwege het ontbreken van doellijntechnologie kon niet geconstateerd worden of de bal voor of achter de lijn was beland. Uiteindelijk werd de aanvalslust echter toch beloond, toen halverwege de eerste helft na een mooie actie van Maarten de bal bij Jesper terecht kwam, die netjes wist af te ronden.

Helaas was het een minuut of vijf later alweer gelijk. Bij een voorzet vanaf de rechterkant miste de verdediging van Schoonhoven de bal, die voor de voeten van een SVS-speler belandde; deze aarzelde geen moment en joeg de bal in het net. De wedstrijd kantelde daarna in het voordeel van SVS, maar tot aan de rust wist gelegenheidsdoelman Tim (die de zieke Youcef verving) zijn doel schoon te houden. Eén keer moest de paal redding brengen, en op een ander moment kon Tim de bal met veel moeite nog net uit de rechterbovenhoek tikken.

In de tweede helft hield SVS de overhand. Het duurde weliswaar nog een tijdje voor de snelle aanvallers van SVS er echt een keer doorheen kwamen, want onze verdediging weerde zich dapper. Bij een schot op de lat knalde de bal recht omhoog, terwijl Tim op de grond belandde. De bal kwam loodrecht omlaag, precies in de handen van Tim, voordat een SVS-er de bal kon intikken. In deze fase kreeg Schoonhoven nog drie vrije trappen op de rand van de zestien, maar noch Jesper, noch Cody slaagde er in het doel te vinden. En uiteindelijk vielen uit snelle counters kort na elkaar dan toch twee doelpunten voor de Capellenaren en was de wedstrijd gespeeld.

De vierde treffer van SVS was nog slechts voor de statistieken van belang. Opvallend in deze fase was dat ook in deze wedstrijd (net als vijf weken terug in Schoonhoven) de aanvoerder van SVS voor vijf minuten uit het veld werd gestuurd. De strikt, maar goed leidende scheidsrechter had genoeg van het vele commentaar op zijn optreden. In de slotfase slaagde Schoonhoven er alsnog in om een doelpuntje mee te pakken; Ilias kreeg links in het strafschopgebied de bal, speelde zijn tegenstander uit en scoorde beheerst.

Kampioen worden zal in deze klasse niet zomaar meer lukken, maar kijkend naar de stand heeft Schoonhoven, nu nog 10e met 3 punten uit 3 wedstrijden nog volop kans om naar boven te kijken: vlak boven Schoonhoven B3 staan namelijk drie teams die allemaal al 7 wedstrijden hebben gespeeld en daaruit 7, 6 en 4 punten hebben gehaald. In de wedstrijden tegen die teams moet wat te halen zijn!