Geen loon naar werk voor B3

Schoonhoven JO17-3

B-junioren zaterdag, B3, 5e klasse 04

27 april 2013 13:00

Hoewel Schoonhoven B3 de betere ploeg was, bleven de punten dit weekend, na een 2 – 1 nederlaag, achter in Nieuwerkerk.

Met twaalf man - één meer dan vorige week, maar de spoeling blijft dun - vertrok Schoonhoven B3 om tegen het iets hoger op de ranglijst geplaatste Nieuwerkerk B6 te proberen weer eens wat punten bij te schrijven. De twaalfde man was Jesper, die eerder op de dag in Rotterdam al een scheidsrechterverplichting achter de rug had. Zijn komst was dubbel welkom, want hij kon Youcef zijn reserve voetbalschoenen lenen. Nadat Youcef zijn uitrusting compleet had gemaakt door uit de verzameling gevonden voorwerpen van Nieuwerkerk twee keeperhandschoenen te selecteren, kon de wedstrijd van start.

Al na enkele minuten was duidelijk dat er vooral vanaf de rechtervleugel veel dreiging uitging van Schoonhoven. Maarten passeerde zijn tegenstander regelmatig alsof deze stilstond. Afgezien van een goede voorzet, die door Ilias ruim voorlangs werd geschoten, leverde dit echter nog geen grote kansen op. Nadat Maarten weer een keer was doorgebroken en op de rand van de zestien was neergehaald werd de dader voor vijf minuten naar de kant gestuurd. De vrije trap van Ilias was een makkelijke prooi voor de keeper. De man-meer situatie leverde vervolgens geen grote kansen op.

Ook Nieuwerkerk kreeg overigens in de eerste helft wel wat kansen. Matthijs had bijvoorbeeld de nodige moeite met de snelle en balvaardige linksbuiten van Nieuwerkerk. Martijn raakte geblesseerd toen hij zich in een uiterste poging in de baan van de bal gooide voordat deze voorgezet kon worden. Halverwege de eerste helft viel, na een afgeslagen aanval, het eerste Nieuwerkerkse doelpunt. Een hard afstandsschot belandde net onder de lat en buiten bereik van Youcef. Schoonhoven stelde hier nog wel het nodige tegenover, zoals een gevaarlijke vrije trap van Jesper. Maar doelpunten vielen er in de eerste helft niet meer.

In de tweede helft was Schoonhoven nog nadrukkelijker de aanvallende ploeg. De aanvallers kwamen echter meestal niet verder dan de rand van het strafschopgebied. Ook nu kreeg Schoonhoven weer een tijdje een elf-tegen-tien situatie, maar het team wist daar opnieuw niet van te profiteren. De gele kaart, die de verder goed leidende scheidsrechter uitdeelde aan één van de Nieuwerkerkers, leek uw verslaggever wat overdreven, want over het geheel genomen was het een vrij sportieve wedstrijd. Halverwege de tweede helft leek Nieuwerkerk de wedstrijd te beslissen. De linksbuiten van Nieuwerkerk stoomde op langs de zijlijn en leek in de tang te worden genomen door Matthijs en Cody. Een communicatiefoutje zorgde er echter voor dat ze opeens beiden het nakijken hadden. De Nieuwerkerker sprintte naar het strafschopgebied en wist feilloos een goed meegelopen teamgenoot te bereiken. Deze schoot de bal onhoudbaar tegen de touwen.

Drie minuten voor tijd deed Schoonhoven dan eindelijk wat terug. Een hoekschop van Jesper werd door Ilias direct uit de lucht op de slof genomen. Helaas was deze aansluitingstreffer ‘too little, too late’. Hoewel onze jongens in de allerlaatste minuut nog vrij dicht bij de gelijkmaker kwamen: Jesper nam vanaf rechts een vrije trap, die goed voor het doel belandde. Heel Schoonhoven was zo ongeveer naar het strafschopgebied getrokken in een ultieme poging om nog een doelpunt te scoren. Helaas kopte een verdediger de bal weg en de scheidsrechter besloot geen tijd meer te gunnen voor het vervolg van de aanval vanaf de linkervleugel.

Zo werd alweer de 8e nederlaag opgetekend (en de 4e met 2-1); langs de lijn klonk de verzuchting dat gezien het steeds vertoonde spel er toch heel wat meer punten gehaald zouden zijn als dit team over trefzekere spitsen zou beschikken. Misschien dat er de komende trainingen nog extra aandacht aan het afmaken kan worden besteed, zodat er in de laatste vijf wedstrijden hopelijk nog enkele mooie overwinningen geboekt kunnen worden en de laatste plaats nog overgedaan kan worden aan DCV.