Onnodig verlies B3

Capelle B3

B-junioren zaterdag, B3, 5e klasse 04

11 mei 2013 12:45

Onze B3 verloor zaterdag volstrekt onnodig met 2 - 3 van Capelle B3. Het team was gedurende grote delen van de wedstrijd aanzienlijk beter dan de bezoekers, maar stond na afloop toch met lege handen.

Schoonhoven had overigens na één minuut al achter kunnen staan, maar het afstandsschot ging via de bovenkant van de lat over het doel. Daarna was het aan de onzen om het initiatief te pakken en dat lukte goed. Na een klein kwartiertje werd er snel omgeschakeld en na een goede pass van Cody speelde Jesper knap door op Maarten die zichzelf vrij voor de keeper zette en de hoek voor het uitkiezen had. Deze 1 – 0 smaakte naar meer, maar om onduidelijke redenen kwam het er niet van. Niet dat er slecht werd gespeeld, maar zowel het geluk als de bezieling leken te ontbreken.

Toen Cody en Kevin het spel even wilde temporiseren, ging het mis. De terugspeelbal op Cody werd een rollertje omdat Kevin in het gras trapte. Een Capellenaar was er als de kippen bij om vervolgens eerst Cody en daarna Youcef uit te spelen. Vlak daarvoor was Schoonhoven al aan de gelijkmaker ontsnapt omdat de goed fluitende scheidsrechter het vlagsignaal van de grensrechter overnam. Wat later ontsnapte Schoonhoven zelfs aan een achterstand. Een aanvaller van Capelle probeerde de bal met een lobje over Youcef heen te krijgen, maar Youcef wist achteruitvallend de bal nog net over te tikken. Vervolgens had hij wel de hele wedstrijd last van zijn enkel. Voor het eerst dit jaar kon de enkelband uit de tas van Jolanda zijn dienst bewijzen: daardoor kon Youcef op zijn post blijven.

In de tweede helft was het uiteindelijk dan toch Capelle dat op voorsprong kwam. Na wat minder goed verdedigend werk op links wist de nummer 14 van Capelle, die zo ongeveer op de achterlijn stond, de bal over Youcef heen, via de binnenkant van de verre paal, in het doel te krijgen. Onze aanval, met Maarten en Jesper voorop, ging daarna actiever op jacht naar de gelijkmaker en Schoonhoven had weer het betere van het spel. Het duurde echter tot vijf minuten voor tijd voordat de gelijkmaker daadwerkelijk op het bord stond. En het was eerder een rommeldoelpunt dan een uitgespeelde kans. Na een langdurige belegering van het Capelle-doel was de bal in de doelmond beland en daar wist Maarten, liggend op de grond, de bal door te tikken naar Martijn die vanaf dichtbij kon intikken.

Met nog een aantal minuten te spelen zou zelfs een overwinning nog steeds mogelijk zijn. Er werd namelijk goed gevoetbald en leuk gecombineerd. Maar het mocht kennelijk niet zo zijn. Sterker nog, in de laatste minuut kreeg Capelle nog een hoekschop, een inlopende speler timede erg goed en kopte de bal krachtig in het doel.