Schoonhoven hervat de competitie uitstekend

VVOR 1

Schoonhoven 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse B

12 januari 2013 14:30

Noordhoek, J.

Schoonhoven is het nieuwe jaar uitstekend begonnen met een 3-0 overwinning op VVOR. De Rotterdammers hadden dit seizoen op eigen veld nog niet verloren, maar moesten deze middag buigen voor het elftal van Bert Potuyt. Na een uitstekend eerste half uur was het Jouk Pols die Schoonhoven op een 1-0 voorsprong bracht. Na een moeizame tweede helft waren het Paul Hom en Robin van Elteren die de overwinning in de slotfase veilig stelden. Door de overwinning stijgt Schoonhoven naar de 4e plaats op de ranglijst.

Zelden zal de hervatting van de competitie zo vroeg in januari hebben aangevangen, maar onder mooi winterweer moest Schoonhoven het in Rotterdam toch echt opnemen tegen VVOR. Schoonhoven had het jaar 2012 met 3 overwinningen op rij uitstekend afgesloten en begon de wedstrijd met veel vertrouwen. Dat het een lastige wedstrijd zou worden was vooraf verwacht, want VVOR had thuis nog niet verloren en onder andere koploper Neptunus-Schiebroek met 6-3 naar huis gestuurd. Schoonhoven begon gretig aan de wedstrijd en was in de eerste fase duidelijk de bovenliggende partij. Een paar kleine mogelijkheden kreeg het elftal, maar van echt gevaar was nog geen sprake. Ook VVOR kon in het eerste half uur nauwelijks gevaar stichten, maar Schoonhoven had de handen vol aan de balvaste spits van de thuisploeg.

Na een half uur spelen viel de verdiende openingstreffer voor Schoonhoven. Na een mooie aanval was het Rogier Peltenburg die met een voorzet Paul Hom bediende. De behendige spits vond de doelman op zijn weg, maar in de rebound was het Jouk Pols die binnen kon schieten. Het doelpunt bleek de opmaat voor 2 krankzinnige minuten waar zomaar 2 doelpunten konden vallen. Eerst was het de VVOR spits die alleen op doelman Remi van Cappellen af kon gaan. Van Cappellen bleef rustig en behoedde Schoonhoven voor een tegentreffer. In de tegenaanval was het vervolgens Rogier Peltenburg die de score had moeten verdubbelen. Ook hij kreeg een vrije doortocht, maar zijn inzet ging net voorlangs. Zo bleef het 1-0 tot aan de rust.

Na rust bleek van het spel van de eerste helft weinig over. Schoonhoven liep te ver achteruit en beperkte zich nog voornamelijk tot lange ballen. VVOR begon aan te dringen en kreeg een paar mogelijkheden, maar Van Cappellen wist deze doelpogingen eenvoudig te pareren. Naarmate de tweede helft vorderde ging de thuisploeg meer risico’s nemen en dit bood Schoonhoven meer ruimte in de tegenaanval. Zo ontstond 5 minuten voor tijd de 2-0. Jouk Pols pikte de bal op het middenveld op en vond de vrijstaande Paul Hom. Hom bleef oog in oog met de doelman uiterst koel en schoot beheerst binnen. In de laatste minuut wist Robin van Elteren de stand met een bekeken schot nog op 3-0 te brengen.

Zo won Schoonhoven de lastige wedstrijd in Rotterdam met 3-0. Het betekende de vierde overwinning op rij, waardoor Schoonhoven langzaam weer richting de top van het klassement kruipt. Voorlopig zijn Neptunus- Schiebroek en Berkel de te kloppen ploegen, maar Schoonhoven heeft de laatste weken aangetoond een ploeg te hebben waar rekening mee gehouden moet worden. Als de weergoden het toelaten speelt Schoonhoven volgende week wederom een uitwedstrijd. Dan moet het op bezoek in Krimpen a/d IJssel voor de wedstrijd tegen DCV. De thuiswedstrijd tegen de Krimpenaren ging ongelukkig verloren, dus het elftal heeft wat recht te zetten.

Opstelling Schoonhoven: Van Cappellen, Ruissen, Kruiper, Arbeider (Berendsen), Nagtegaal, Potuyt, Overbeek (Van Elteren), Meijer (Zwijnenburg), Peltenburg, Pols en Hom.

Klik hier voor een fotoverslag op www.vvor.nl