Schoonhoven 6 rekent in een half uur af met concurrent Xerxes

Schoonhoven 6

Mannen Zaterdag reserve, 6, 8e klasse 09

12 januari 2013 15:00

Op het mooie sportcomplex van Xerxes in Rotterdam Zevenkanp werd de wedstrijd in de 8e klasse gespeeld tussen Xerxes 10 en Schoonhoven 6.

Schoonhoven begon fel aan de wedstrijd en had een scherp mes bij zich, want na 4 minuten was het al raak. Een mooi afstandsschot van Sergey Bleyenberg, die de bal van buiten de 16 mooi de verre hoek in krulde.
Daarna bleef Schoonhoven fel doorgaan, maar kwam het wel redelijk gelukkig aan de 0-2. Een verdediger van Xerxes tikte de bal langs zijn eigen keeper.
Na de 0-2 kreeg Schoonhoven nog wel een paar kansen op de 0-3, paar keer een bal van de lijn gehaald. In 25e minuut kwam de 0-3 eindstand op het bord door een goede kopbal van Brahim Aklalouch.
Het messcherpe aanvalsspel van Schoonhoven bleef voortduren tot het half uur. Schoonhoven bleef ook na de 0-3 de betere met nog een paar keer een bal die van de lijn gehaald werd door Xerxes spelers.
Daarna was het scherpe er bij Schoonhoven af, logisch omdat het pas de 1e wedstrijd na de winterstop was. Maar ook nadat Schoonhoven het mes opgeborgen had werd Xerxes maar sporadisch gevaarlijk eigenlijk maar een keer echt gevaarlijk met een schot op de paal net na de rust.
Daarna werd het kouder en kouder langs de lijn en dat was duidelijk ook op het veld terug te zien. Waar het vooraf als een lastige klus werd gezien, bleek daar eigenlijk vrij weinig van.
Schoonhoven blijft maar winnen en heeft nog maar 10 punten nodig om kampioen te worden. Het verschil met naaste belager SDV bedraagt 4 punten. Maar SDV krijgt volgende week Xerxes op bezoek. Hopen dus dat Xerxes goede zaken doet.

Rick Winkel