Elftal B2 scoort elf keer!

Berkel B2

B-Junioren, B2, 3e klasse 13

2 februari 2013 13:15

P.Scheer

“Iedereen is er, kun je een teamfoto maken vandaag?” was de vraag ´s morgens.
Aangekomen op het veld bleek dat Ricky Vermeys er niet was, moest werken geloof ik. Toch was het fototoestel niet voor niets meegenomen, want er was nog geen profielfoto van Tommy gemaakt en ook zijn er een paar bijzondere foto´s gemaakt van enkele spelers en toeschouwers!

Berkel, de nummer 7 op de ranglijst, was vandaag de tegenstander. Er was voor de beker met 4-0 en in de uitwedstrijd met 0-1 gewonnen van dit team. Jasper scoorde in beide wedstrijden. Ondanks dat hij erg zijn best deed lukte dit vandaag niet. Michel en Vincent namen plaats in de dug-out en Peter was door zoon Rick gestrikt om te vlaggen.

Al vrij snel lag de 1e goal voor Schoonhoven in het doel. Levi speelde op Jasper, Jasper op Ben, de keeper dook naar de bal en Dayo gaf het laatste tikkie.
Schoonhoven speelde lekker samen, communiceerde goed en kreeg de nodige kansen. Een schitterend schoot van Ayoub vanaf de linkerkant kon nog net weggewerkt worden door de Berkel goalie, die tegen de zon in keek, en een mooie vrije trap van Mo ging net naast.
Berkel kwam amper aan de bak. Heel even leek het gevaarlijk te worden toen, de hele week ziek geweest zijnde, Jaysey bij een terugspeelbal van Wietse nogal lang wachten met wegschieten en het meisje van Berkel akelig dicht bij kwam, maar het liep goed af.
In ongeveer de 35ste minuut viel de tweede treffer, een kopbal via de grond van Benjamin. De assist was van Rick B.. Slechts twee minuten later ging er weer één in en weer via het hoofd van Benjamin, de assist was deze keer van Dayo. Een minuut nadat een mooie schot van Rick net over was gegaan scoorde Tommy zijn eerste competitiedoelpunt, via Wietse en Dayo zette hij de ruststand op 4-0.

Klik voor groter formaat

Wietse doet een vreugde dansje!

In de 1e helft was het opvallend dat het hoofdzakelijk moeders en vriendinnen waren die B2 stonden aan te moedigen, maar langzamerhand druppelde ook de vaders en een opa binnen..In de 1e helft was het opvallend dat het hoofdzakelijk moeders en vriendinnen waren die B2 stonden aan te moedigen, maar langzamerhand druppelde ook de vaders en een opa binnen..
In de rust werd er veel warme choco gedronken, lekker om de handen aan te warmen!!

Klik voor groter formaat
Terwijl er een foto wordt genomen van Jaspers leuke vriendin en Dayo moeder wordt Levi´s zusje betrapt op zakkenrollen!

Ook in de 2e helft kwam Berkel amper van hun eigen helft af en had onze achterhoede het niet erg druk, daarom kon Bas naar voren komen en een hard schot wagen in de 4e minuut van deze 2e helft. Helaas ging deze maar net over! Ook Wiebe , Youri en Wietse verrichte t.z.t. nuttig werk. Sterker nog volgens Joost stond aan alle doelpunten Wietse aan de basis!!

Klik voor groter formaat
Youri heeft alle tijd om zijn lolly op eten!

In de 50ste minuut was het wederom raak voor VVS. Van Joost, Tiago en Jorn, die wat beter aan het opletten waren dan ik, hoorde ik dat Levi Rick aanspeelde, Jasper nuttig over de bal stapte en Rick 5-0 scoorde. Kan zijn dat Dayo en Tommy ook nog een aandeel hadden in deze goal want ik heb hun namen opgeschreven, maar waar precies…....
Tommy speelde zeker een rol in de 53ste minuut toen hij vrij voor de keeper kwam. Moeder Kate riep nog: “Niet te mooi doen”, waarna het lobje van Tommy in de handen van de keeper eindigde.

Klik voor groter formaat

Met dat stelende zusje van Rijn in de buurt, kun je beter je tasje met spullen bij je houden hé Tommy!

Het doelpuntenfestijn was nog niet over, want in de 56e minuut scoorde Levi, ook met het hoofd, de 6-0. Tien minuten later kwam ook de 7-0 op Levi´s naam te staan. Ditmaal was het een hard schot over de grond. Gelijk erna kreeg Levi een publiekswissel en kwam Mo er weer in..
Het publiek genoot van het spel van Schoonhoven en van de vele goals en zag in de 65ste minuut Benjamin zijn derde goal in de wedstrijd maken nadat hij de bal van een rondje draaiende Rick B. kreeg..
Een minuut later kreeg Berkel eindelijk ook een kans. Een Berkelspeler had alleen Jaysey nog voor zich en schoot. Jaysey dook de bal echter mooi weg, maar hij kwam voor de voeten van het Berkelmeisje terecht die de bal voor het inschieten had. Ze raakte de bal echter verkeerd en schoot tot haar eigen frustratie naast, dit liet ze met een luidde gil merken!!
Schoonhoven was nog lang niet klaar met scoren, Ben gaf de bal voor op Tommy en hoppa het was 9-0, ook deze actie was begonnen bij Wietse (moest ik zeggen van Joost).

Klik voor groter formaat

In de 70ste minuut kreeg Jasper een kans, maar de het zeer druk hebbende keeper lag in de weg..
Jasper gaf aan te willen wisselen vanwege een kleine blessure en Levi kwam er weer in en hij zag zijn kans om net als Ben drie maal te scoren. Met een hard afstandschot zette hij de stand op 10-0..
Na de aftrap van Berkel was het nog even nodig dat Jaysey uitkwam om de bal weg te schoppen, maar hij was ondanks dat hij het niet druk had scherp gebleven..
Ayoub had ineens door dat als hij niet zou scoren Tommy hem op de ranglijst voorbij zou gaan, dus toen Bas hem de bal voorgaf aarzelde hij niet en bepaalde de eindstand op 11-0, een vooraf niet verwachte uitslag, maar hiermee is B2 wel degene met de meeste voor- en minste tegendoelpunten in de competitiepoule. We zijn trots op de boys!!!

Volgende week Gouderak uit en ik hoor dat Tommy er dan niet is, dus weer geen teamfoto. Keer daarop dan maar, wat voor weer het ook is, anders komt het er nooit van!

Bekijk hier de wat normalere foto´s.

Spelers: Jaysey, Wietse, Wiebe, Tommy, Benjamin, Youri, Levi, Rick B, Bas, Mohamed, Ayoub, Dayo en Jasper