Gelijkspel tegen koploper Zwammerdam

... (schot)

C-Junioren, C3, 3e klasse 09

2 februari 2013 14:30

De wedstrijd tegen koploper Zwammerdam was een wedstrijd die rommelig begon.
Falco was helaas ziek dus die was er niet , Arwin belde een uur voor begin wedstrijd af dus maar 1 wissel en dat tegen de koploper!.
Dus moest het team aardig worden aangepast met Sevven als laatste man en Rob,Melvin en Stefan daarvoor.
De coach van Zwammerdam had ook problemen, bij vertrek waren er maar 6 spelers en 1 daarvan stond zelfs nog onder de douche!!!
De intenties van Zwammerdam waren gelijk  duidelijk, zij wilde winnen en het verschil snel maken wat bijna lukte, na 1 minuut spelen werd een schot door Maks gekeerd en de rebound gelukkig overgeschoten.
Na een 10 minuten spelen konden wij eindelijk een beetje in ons spel komen en dit leverde een grote kans op Mootje die helaas de paal trof en Jesse de rebound ook overschoot waar een doelpunt eigenlijk op zijn plaats was.
De keeper schoot de bal weer in het veld en direct werd er door Zwammerdam de 0-1 gescoord, dat is de voetbalwet.
De verdediging van ons stond onder druk maar hield aardig stond met ook goede reddingen van Maks.
Een corner genomen door de vrouwelijke verdediger was perfect op het hoofd van de spits die ongehinderd kon inkoppen en dus 0-2 achter na 30 minuten spelen.
Een corner van ons werd door Rob naast het doel geschoten en ook een schot van Jesse.
Gelukkig bleef de schade op 0-2 voor de rust.
Een peptalk zoals altijd was nodig om de moed erin te houden en de aanvallers die weken niet hadden gescoord waren nu aan de beurt, Schoonhoven is de minst scorende ploeg van onze poule.
Maar na 6 minuten spelen had Zwammerdam de 0-3 er al inliggen door een zeer mooi afstandsschot die door de wind in de kruissing werd geblazen.
Na dit doelpunt was het de inzet van Mohammed die goed doorging en de bal voor de voeten van Corne schoot die gelijk uithaalde 1-3 gelukkig wij hadden gescoord.
Nog geen minuut later was het Tom die scoorde na een assist van Corne en de keeper kansloos liet 2-3.
Zwammerdam was even van slag maar herpakte zich snel en ging weer druk zetten en ook de kansen kwamen maar de vermoeidheid ook want de pasing was niet altijd goed.
Mootje en Tom konden samen goed storen en zo was het Tom die de bal afpakte en de assist gaf op Corne die op zijn beurt een zeer mooi schot had en in de verre hoek scoorde en dus 3-3.
Op het laatst was het Mootje die de wedstrijd kon beslissen maar na een aantal spelers en de keeper de hebben uitgespeeld moest hij met links op doel schieten maar te weinig kracht had en de keeper met een snoekduik net voor de lijn kon weghalen.
Eindstand 3-3 tegen de koploper en 0-3 achterstaan knap gedaan volgende week een zeer vroege wedstrijd om 8.30