D2 - wéér mooi hoor - 9-4 winst

Stolwijk D1

D-Pupillen, D2, 4e klasse 04

30 maart 2013 9:45

Paaszaterdag, prachtig voetbalweer….wel koud,het wil maar geen voorjaar worden, “dan maar een verwarmende partij voetbal laten zien”, zullen de jongens van D2 gedacht hebben. Alhoewel…. de  wedstrijd was nog maar net begonnen, fotograaf was nog niet eens stand-by en ze stonden al met 0-1 achter. Start was enigszins stroef maar dat zou vandaag helemaal goed komen.
Na zo’n 10 minuten spelen werd Maurits er op uit gestuurd en die loste een schot die nog door de keeper gekeerd werd, maar de rebound werd door Coen ingeschoten 1-1.
D2 trok het spel naar zich toe, met fraaie combinaties en een geweldige inzet van het héle team kwam al snel de 2-1. Een hoge bal, in de 12e minuut stuitte hoog op en ging over de keeper, de bal had nog een beslissend tikkie nodig en die kwam van Maurits 2-1.
Stolwijk was niet naar Schoonhoven gekomen om zomaar effe de punten weg te geven. Het was slechts enkele minuten later en de stand werd door een corner van Stolwijk, er was wel een eigen doelpunt voor nodig, weer in evenwicht gebracht 2-2.
We zijn in de 20e minuut, een vrije trap, op de hoek van het strafschopgebied, genomen door Zakaria en die belande fraai in de verre hoek en onbereikbaar voor de keeper, 3-2. Zakaria zou in bijna dezelfde minuut nog voor 4-2 kunnen zorgen maar hij schoot naast. Dat smaakte naar meer, enkele minuten waren voor Zakaria slechts nodig om alsnog voor de 4-2 zorgen.
Dat er een goeie inzet van het team was bewijst wel het volgende doelpunt van Rick, die voor de  5-2 zorgde.
Rust dacht iedereen maar het spel zou nog wat langer doorgaan, we zullen maar zeggen “dik in blessuretijd” werd het zelfs nog 5-3.

De start na rust was, net als begin van de wedstrijd, wat stroef, Stolwijk speelde de lange/diepe bal en dat met wind in de rug zorgde voor wat meer druk op het Schoonhovense doel.
Onze verdediging maakte, met de prima spelende Menno, als sluitpost, een goeie indruk zowel verdedigend als opbouwend zag het er verzorgd uit.
Na verloop van tijd vond Schoonhoven zijn ritme en enthousiasme weer terug, effe nog zo’n voorbeeld van een goedlopende aanval over links, op eigen helft nog komt Imad aan de bal en speelt de bal op de sprintende Maurits die een fraaie assist gaf, op de inkomende en helemaal vrij lopende Jan die vanaf rechts deze aanval bekroonde met een doelpunt, 6-3!
Deze stand haalde de druk weg en leek het team op weg naar, wéér een fraaie overwinning.
Het was jammer dat er juist dan door de tegenstander wéér gescoord kon worden, een vrije trap over zo’n 20 mtr. werd door verdediging èn keeper Stefan helemaal verkeerd beoordeeld, 6-4.
Stefan zou in die wedstrijd nog wel wat fraaie reddingen verrichten en is deze fout dan ook door hemzelf weer weggepoetst.
De volgende assist is er wéér één van Maurits vanaf links, harde voorzet die op rechts bij Zakaria terecht komt en die met een fraaie boogbal de keeper van Stolwijk verrast. Maurits mocht zelf ook weer eens één van zijn fraaie sprintacties met een doelpunt bekronen 8-4 en het bleek voor Schoonhoven nog niet genoeg, Daan had een fraaie pass in huis op rechts naar Jan, die de eindstand op 9-4 bracht.

Dat het team weer wint is een prima prestatie maar de manier waarop is een compliment aan de spelers, uitstekend jongens en gefeliciteerd.!!