Nipte winst voor B3

ASW B3

B-junioren zaterdag, B3, 5e klasse 04

4 mei 2013 12:45

Schoonhoven B3 won dit weekend de thuiswedstrijd met 4 – 3 van ASW B3 uit Waddinxveen.

Onder een fraai lentezonnetje en met de wind in de rug gingen onze jongens zeer goed van start. Ze speelden lekker geconcentreerd, met veel inzet en lieten veel voetballend vermogen zien. Schoonhoven drukte ASW ver achteruit en creëerde kans na kans. Diverse ballen belandden via paal en lat naast het doel, maar pas na zo’n 20 minuten was een doorgeschoten bal goed besteed aan Yannick. Hij zag de keeper uitlopen en wist de bal met een mooi lobje over hem heen in het doel te tikken. Een minuut of 10 later ondernam Jesper een fraaie solo-actie: hij kreeg de bal op de as van het veld en drong, na een omtrekkende beweging via de linkerkant van het veld, langs de achterlijn het strafschopgebied binnen. Zijn voorzet werd door Wouter netjes binnengetikt.

Er leek dus, gezien de stand en het wedstrijdbeeld, geen vuiltje aan de lucht. Een moment van onachtzaamheid in de Schoonhovense verdediging bracht echter de spanning terug in de wedstrijd. Een Waddinxveense aanvaller mocht alleen op Youcef af gaan en die kon het schot niet keren, zodat de rust aanbrak met een stand van 2 – 1 op het scorebord.

Vroeg in de tweede helft leek er nog niets aan de hand. Schoonhoven nam de touwtjes weer in handen en zette het goede spel voort. Een hoekschop, genomen door Jesper, werd door Wouter, die zijn voet iets eerder tegen de bal zette dan Daan, tot doelpunt gepromoveerd. Maar vanaf dat moment nam ASW toch het initiatief over. Veelvuldig werd de lange bal gespeeld. Gedragen door de wind schoten de ballen regelmatig door, en de goed doorlopende Waddinxveense aanvallers begonnen steeds meer gevaar te stichten in het Schoonhovense doelgebied. Tegendoelpunten konden dan ook niet uitblijven: eerst werd de bal na een hoekschop niet goed weggewerkt en scoorde ASW de aansluitingstreffer. En enige tijd later was de scheidsrechter niet overtuigd van de buitenspelsituatie die voorafging aan het derde Waddinxveense doelpunt, zodat het vervolgens 3 – 3 stond.

Daarna kon de wedstrijd twee kanten op. Na weer eens een doorgeschoten bal kon een ASW-aanvaller alleen op Youcef af, maar deze keer schoot hij net naast het doel. Ook Schoonhoven had nog diverse kansen, via Maarten, Jurrie en Ilias. Uiteindelijk was het Schoonhoven dat in deze loterij aan het langste eind trok. Een goede hoekschop van Ilias – vijf minuten voor tijd – werd door Franck op de paal geschoten en vervolgens door Maarten ingekopt. Wellicht is deze zwaar bevochten overwinning de opmaat tot een mooie voetbalweek. De B3 heeft namelijk nog wat inhaalwedstrijden te spelen en zal zowel aanstaande woensdag als zaterdag weer aan de bak moeten.