B2 wint voor 3e keer van Moordrecht

B-Junioren, B2, 3e klasse 13

2 maart 2013 13:00

A.Nagtegaal

Onder een grauw grijze lucht begon de thuiswedstrijd tegen Moordrecht B1 niet met, zoals aangekondigd, scheidsrechter Kevin Overdam, maar met Ari Nagtegaal. Kevin was nodig als keeper bij de A1.

Youri kwam wat later en begon als reserve samen met Mo en Rick V. die ging vlaggen.
In de beker en in de uitwedstrijd was gewonnen van Moordrecht, hoe zou het vandaag aflopen?
Gelijk vanaf de aftrap stoof Schoonhoven naar voren, “Goh wat is die Dayo toch snel”, zei één van de supporters langs de lijn, en heerste de 1e 5 minuten. Een mooie voorzet van Bas vanaf rechts bereikte het hoofd van Rick B. maar deze kopte net naast.
Ook Moordrecht kreeg een kansje vanuit een vrij trap, maar deze bal werd makkelijk gepakt door Jaysey.
Na een kwartiertje spelen bleef een Moordrechtspeler geblesseerd liggen. Hun leider had het druk met zijn smartphone en toen hij het doorhad dat er iemand van zijn team op de grond lag bleek er ook nog eens geen waterzak te zijn, slordig…
Onze altijd behulpzame Michel begaf zich daarom, met waterzak, het veld op, maar toen hij er bijna was stond de jongen gelukkig weer op.
Schoonhoven kreeg het steeds moeilijker en ging wisselen. Mo kwam erin voor Jasper, wiens oma net aan was komen lopen. Vier minuten later dachten we: “daar komt de 1-0!”, toen Ayoub alleen op de uitkomende keeper afliep. Zijn lobje lukte echter net niet!

Ook de corner in de 30ste minuut, die Levi na hard werk eruit sleepte leverde niets op, maar toen Moordrecht aan het uitkomen was veroverde Benjamin, die op de plek van Youri speelde en dat erg goed deed, de bal. Hij speelde Levi aan, die op zijn beurt de bal aan Dayo gaf. Dayo bediende Ayoub, die zijn gemiste kans goedmaakte en de 1-0 binnenschoot.

Na een grove overtreding op Benjamin vlak voor onze neus kreeg Moordrecht een vrij trap. ??????
Afijn gelukkig kon Jaysey ook deze bal makkelijk pakken.
Een paar seconden voor rust kreeg Ayoub nog een kans om Schoonhoven op een wat ruimere voorsprong te brengen, maar dat mislukte helaas.

In de rust trakteerde Vincent op een warm bakkie, bedankt nog daarvoor, en zagen we door de ruit dat enkele Moordrecht spelers wat doping, genaamd Golden Power en Camel, tot zich namen, de leider deed overigens ook gezellig mee.

In helftje twee deden Rick V. en Youri mee. Bas ging vlaggen, Ayoub ging naast Jasper in de dug-out zitten en Benjamin mocht weer op zijn eigen plek spelen.
Al vrij snel moesten Wietse en Jaysey in actie komen om de gelijkmaker te voorkomen en uiteraard lukt dat en konden we weer rustig ademhalen.
Joost liet nog even zien hoe soepel hij was toen hij de bal ging halen op het 1e veld, als een hinde “sprong” hij over het hek, eigenlijk was het meer moeizaam klimmen, maar dat zullen we er maar niet bijzetten.
Zoon Wietse mocht in de 52ste minuut een vrije trap nemen na een handsbal van Moordrecht. De bal vloog mooi voor het doel, maar Dayo kon hem net niet genoeg raken met zijn hoofd.
Rick B. ging naar de kant en Jasper mocht er weer in.
De leider van Moordrecht, noem me een zeur maar hij stond zelfs te roken in de dug-out, had nu wel een waterzak meegenomen en deze kwam bijna van pas. Ook deze gevallen Moordrechtenaar stond net op toen hij er bijna was.
In de 66e minuut moest Benjamin eruit vanwege praten tegen de scheidsrechter, ook Jaysey had van afstand commentaar op de wedstrijdleider en moest zich even komen melden. Met tien man ging Schoonhoven dus verder. Tommy had last van iets (knie?) en werd gewisseld in de 68stevoor Rick B.
Tien minuten voor het einde van de wedstrijd was het nog even billenknijpen langs de lijn bij een corner voor Moordrecht. De bal ging er bijna in, maar Wietse kon hem nog net wegkoppen. Dat was de zoveelste kopbal al van hem deze wedstrijd, en een zeer nuttige! “Weer een punt minder voor geschiedenis”, zei zijn moeder.
We kregen weer wat lucht toen in de 77ste minuut de erg goed spelende Mo een voorzet gaf op Dayo. Deze aarzelde niet en schoot de 2-0 binnen. Dayo kreeg een publiekswissel en Tom kwam er nog even in. Vlak achter elkaar en vlak voor het eindsignaal schoot Rick B. op de kruising en Levi op de keeper en bleef het 2-0.

Na de wedstrijd werd er, nu het team compleet was, nog gauw even een teamfoto genomen, ondanks de witte shirts.

Volgende week zou B2 alweer niet voetballen voor de competitie en daarom is er om scherp te blijven een oefenwedstrijd geregeld tegen DSO. Het tijdstip en uit of thuis volgen nog.

Die week daarop staat de uitwedstrijd tegen Sportlust op het programma.

Spelers: Jaysey, Wietse, Wiebe, Tommy, Benjamin, Youri, Levi, Rick B, Rick V. Bas, Mohamed, Ayoub, Dayo en Jasper