Schoonhoven D1 doet goede zaken

Groeneweg D1

D-Pupillen, D1, 1e klasse 05

9 maart 2013 8:30

Afgelopen woensdag moest er gespeeld worden voor de kwartfinale van de beker in Oudekerk bij V.v Spirit. Vooraf hadden we 3 afmeldingen, zo was Jasper ziek, kon Tom er niet bij zijn en had Menno een blessure aan zijn enkel. Daarvoor hadden wij 2 versterkingen aan ons team toegevoegd, namelijk Imad van de D2 en Melvin van de D3. Zij lieten zien dat ze goed mee kunnen komen met het niveau van de D1. Met goed en verzorgd voetbal combineerde Schoonhoven erop los en werd het uiteindelijk 3-0. En zo bekeren we verder naar de volgende ronde en is de finale binnen nu dichtbij.

Doelpunten Gijs 2x en Jan.

Opstelling: Ruben, Julia, Thomas(Melvin), Timo, Max, Lars, Amine, Gijs, Jan, Jesse(Imad), Lucas.

Zaterdag stond de zware thuiswedstrijd tegen Groeneweg op het programma. Uit verloor de D1 met 9-2 door een wanprestatie. Anouar was er van de D3 bij gekomen om ons team te versterken aangezien Thomas ziek was.  We wisten dat we sterk moesten verdedigen tegen de aanvallers van Groeneweg en dat deden Julia, Timo, Jasper en Max ook uitstekend. Constant zaten zij kort op hun man waardoor de aanvallers van Groeneweg geen gevaar konden stichten.

Doordat het middenveld hun duels wonnen konden wij steeds weer opbouwen aan een nieuwe aanval.  Na een mooie aanval kregen wij een corner, Jan trapte de corner perfect waarop Lars kon intikken 1-0. Schoonhoven had het betere van het spel  in de 1e helft maar vergat te scoren waardoor we met 1-0 de rust in gingen.

In de rust kwamen Amine, Anouar en Menno in het veld voor Lars, Julia en Lucas. Schoonhoven bleef de betere partij en kwam door goed combinatie voetbal aan veel kansen. Zo was het na een mooie combinatie Jan die vernietigend uithaalde en strak in de hoek scoorde 2-0. Verdiend was de voorsprong maar Schoonhoven moest blijven oppassen op de tegenstoot van Groeneweg. Na een enorme kans voor Gijs die van de lijn gehaald werd was het later wel 3-0. Jan gaf een strakke corner naar Gijs, en met een halve omhaal/volley kwam de bal strak in de hoek.

Er kwamen meer ruimtes op het middenveld maar in veel kansen resulteerde dit niet voor Groeneweg.  Na mooi combinatie voetbal kreeg Schoonhoven in de laatste minuten een corner. Uit de rebound van de corner kreeg Timo de bal (randje 16) zijn eerste schot werd gestuit maar zijn tweede schot ging genadelos hard in de bovenhoek 4-0. Dit was tevens de eindstand. Deze 3 punten waren heel hard nodig om aansluiting te houden voor plaatsen 2 t/m 4. Ook liet Schoonhoven  zien dat ze aan het groeien zijn als team, er word steeds beter combinatie voetbal gespeeld en spelers worden makkelijker gevonden. Dit willen we doortrekken naar volgende wedstrijd. Dan speelt de D1 een uitwedstrijd bij SVS.

Opstelling: Ruben, Julia(Marouane),  Jasper,  Timo,  Max,  Jesse (Lars) , Lars (Amine), Gijs, Tom,  Jan,  Lucas(Menno)