Drie (doel)punten “waaien” Schoonhovense kant op

B-Junioren, B2, 3e klasse 13

16 maart 2013 12:45

C.Vermeulen

Na 9 wedstrijden is B2 nog steeds ongeslagen en staan ze er goed voor.

Vandaag werd er met een compleet team gespeeld bij Sportlust in Woerden.
Het waaide behoorlijk en het complex is vrij open. Gelukkig speelde de B2 tegen de B3 op het 4e veld en konden de supporters vlak bij de bomen naast de dug-out staan waar het nog een beetje te doen was. Vlagger Arco was minder gelukkig.

Jasper, Rick V. en Ayoub begonnen als reserve.
Al na 5 minuten spelen kreeg  Benjamin een kans, maar de keeper wist de bal weg te werken tot een corner. Tommy gooide deze mooi voor het doel, maar de keeper , die veel te doen kreeg vandaag, wist hem weg te boxen.
Nadat alweer Tommy de bal, met links, voor gooide maakte Levi een omhaal, maar schoot in de handen van de Sportlust doelman.
In de elfde minuut  was het wel raak toen Benjamin, na een mooie voorzet van Rick.B., alleen op de keeper afliep en beheerst 0-1 op het scorebord zette, als die er gestaan had.

Bij de tweede keer dat  Ben op de goalie van Sportlust af ging, na een voorzet van Tommy, was de keeper  wel succesvol helaas.
Mo en Rick B. gingen eruit en Rick V en Jasper kwamen erin. Jasper, die een goede wedstrijd speelde, liet Sportlust nog even schrikken door op de paal te schieten.

In een sportprogramma had ik gehoord dat er bij matchfixing ook gewed word op aan welke kant de keeper zijn handdoekje of drinkbeker legt. Nu viel me op dat Jaysey zijn reserve shirt in het doel had gehangen aan de, van zijn kant gezien, linkerkant. Zou er ook matchfixing voorkomen in de 3e klasse 13??
Met een 0-2 ruststand ging Schoonhoven de kleedkamer in omdat in de 32e minuut nog gescoord werd. Dayo gaf de bal, na goed voorbereidend werd aan Ben, die kapte en draaide en Levi aanspeelde. Die aarzelde niet en schoot de bal binnen.

De warme choco en koffie in de rust waren een welkome onderbreking!

In de 2e helft begonnen Mo, Rick B. en Dayo op de bank en zij zagen net als wij dat Sportlust bijna tot scoren kwam bij één van de weinige corners die zij kregen.  Jaysey had echter net de goede plek uitgekozen en pakte de bal . Twee minuten later was er alweer een kans voor Jasper, maar hij schoot net naast.
De paal zat Levi´s tweede doelpunt  in de weg en in de rebound werd de bal overgeschoten.
Er werd lekker veel gewisseld. Tommy ging eruit en Mo erin en Bas nam Rick B.´s plaats op de bank in. Tien minuten voor tijd kwamen Ben en Jasper (al hinkend) naar de kant en Tommy en Dayo namen hun plaats in.
De eindstand werd uiteindelijk op 0-3 gezet door Ayoub, die, na een assist  van alweer Rick B.,  de bal met een mooi lobje over de keeper  heen schoot.
Levi klom nog even via de rug en over de nek van een Sportlustspeler heen en ging er toen uit.
Niet vanwege die actie, maar omdat Benjamin er nog even in mocht.

Op 1 keertje na, toen Benjamin te val werd gebracht en hard terecht kwam en er niet voor werd gefloten (of was het voordeel?), floot scheidsrechter C ees Vermeulen een zeer goede wedstrijd!
Het was niet de beste wedstrijd van B2, er waren een paar spelers die ziek, zwak en misselijk waren of gewoon hun dag niet hadden.
Echter de trois points zijn weer binnen en dat is wat telt en ook nog vermeldenswaard, de achterhoede hield de 0!

Na de wedstrijd keken wij nog even naar de hoofdklasse wedstrijd Sportlust 1 – Volendam rkav 1 die werd gefloten door voormalig eredivisiescheidsrechter Roelof Luinge. Bij het wegrijden vanaf de parkeerplaats zagen we de spelersbus van Volendam staan en dat lijkt ons toch ook wel wat voor de B2!

Nog 7, sommige best pittige, wedstrijden zijn er te gaan,
thuis: ONA (nr.2), Be Fair (nr.7),  Sportlust (nr.5)
uit: ONA (nr.2), Be Fair (nr.7), Sportief (nr.3) en Gouderak (nr.4)
te beginnen met Sportief uit a.s. zaterdag om 10:00 uur. Michel had uitgerekend dat we om 08:15 op het veld aanwezig moeten zijn.
Zorg dat je fit bent voor deze topper!!!!!

Spelers: Jaysey, Wietse, Wiebe, Tommy, Benjamin, Youri, Levi, Rick B, Rick V. Bas, Mohamed, Ayoub, Dayo en Jasper