Spannend gelijkspel voor B3

VEP B3

B-junioren zaterdag, B3, 5e klasse 04

23 maart 2013 14:30

In de thuiswedstrijd tegen VEP B3 (de nummer twee van de ranglijst) heeft Schoonhoven B3 knap standgehouden en een welverdiend 1 – 1 gelijkspel afgedwongen.

De eerste helft was VEP de betere partij. Het team had letterlijk de wind in de rug op ons derde veld en wist onze jongens ver terug te dringen. Tegen de wind in bleek het uitverdedigen lastig en dus kon VEP naar hartenlust aanvallen en kansen creëren. Gelegenheidsdoelman Kevin wist echter de meeste schoten te keren (niet altijd in één keer klemvast, maar toch). Het gevaarlijkste moment gedurende het eerste kwart van de wedstrijd was een bal die via de lat overging. Rond de 30e minuut kreeg VEP een vrije trap op de rand van het strafschopgebied, maar deze werd niet subtiel genoeg genomen en de bal verdween over het doel.

Er werd door onze jongens veel inzet getoond: Daan werkte enorm hard aan de linkerkant en zoals gewoonlijk was ook Jurrie weer één van de steunpilaren van het elftal. Hij speelde het laatste deel van de eerste helft met een stevig bloedende knie en leek zelfs ook zijn andere been te blesseren, maar gelukkig kon hij verder. Op de Schoonhovense reservebank zat namelijk alleen Matthijs, en die was – gezien zijn recente ziekte – uitsluitend als toeschouwer aanwezig.

Vijf minuten voor de pauze kreeg VEP halverwege de helft van Schoonhoven terecht een vrije trap omdat één van de Schoonhoven-spelers per ongeluk op de hielen van een Woerdenaar stapte. Deze vrije trap van 25 a 30  meter afstand zeilde in de – voor Kevin – verre hoek van het doel. Velen ‘zagen de bal naast gaan’ of dachten dat althans, maar de bal kwam toch net aan de verkeerde kant van de paal terecht. De rust brak dus aan met een 0 – 1 achterstand.

Na de rust gaf de wedstrijd een heel ander beeld te zien; nu was het vooral Schoonhoven dat de aanval zocht. Jesper had de keeperhandschoenen overgenomen van Kevin en deze laatste speelde op de mid-mid positie. Ook nu kwamen de kansen niet makkelijk tot stand. Maar in het laatste kwart van de wedstrijd werd Schoonhoven echt gevaarlijk; Cody was inmiddels vanuit de verdediging naar de voorhoede verplaatst en Kevin was een linie naar achteren gezakt. Eerst was Ilias dicht bij de gelijkmaker met een harde knal op de rechterkruising. Enkele minuten later speelde Yannick zich tussen twee verdedigers knap vrij aan de andere kant van het veld en schoot de bal op de linkerkruising. Zo’n vijf minuten voor het eind van de wedstrijd was er een wat rommelige aanval, die in eerste instantie werd afgeslagen door de VEP-verdediging. De bal werd echter niet goed genoeg weggewerkt en een trio Schoonhoven-spelers liep elkaar bijna in de weg in hun ijver om alsnog te scoren. Het was uiteindelijk Martijn die de bal in het doel werkte.

VEP probeerde nog in de laatste minuten de volle buit binnen te halen, maar behalve één schot dat gevaarlijk over Jesper heen zeilde, maar gelukkig ook over het doel, waren er niet veel wapenfeiten meer te noteren.
Al-met-al een dikverdiend gelijkspel en weer een bevestiging dat in deze klasse werkelijk alles nog mogelijk is.