B2 profiteert niet van wind mee

Schoonhoven JO17-2

B-Junioren, B2, 3e klasse 13

23 maart 2013 10:00

De wind van vorige week was nog niets vergeleken met deze week!
Was het vorig jaar rond deze tijd 20 graden, nu was het rond het vriespunt met een oostenwind en een gevoelstemperatuur van rond de -15!!!

Met een compleet team gingen we, iets later dan gepland omdat Mo en Ayoub te laten waren, met genoeg auto´s richting Noorden.

Schoonhoven had de 1e helft wind mee, maar wist daar niet van te profiteren. Er waren wel kansen, met als grootste in de 36e minuut het schot van Benjamin op de paal, maar er werd niet gescoord. Hadden ze dat wel gedaan was het vast heel anders gelopen.

In de rust bestelden de verkleumde Schoonhoven supporters, de bikkels, zeven warme chocomel en dat ging niet zoals bij ons, maar met pakjes koude chocomelk in de magnetron. Dat duurde even, maar de meneer deed zijn best en we kregen het nog op tijd. Ze hadden trouwens geinig suikerbakjes!

In de tweede helft wist Sportief, dat veel korter en feller op de bal (en soms ietwat te fel op/aan onze mannen) zat, wel te profiteren van de wind (en enkele malen van de scheidsrechter).
Mede dankzij Jaysey, die in de kleedkamer de stempel van man van de wedstrijd kreeg, wist Sportief maar twee maal te scoren, de makers waren Stein en Jorg.
Grappig is nog even te vermelden dat toen Levi gewisseld werd, het meisje van Sportief dat niet doorhad en met haar tegenstander Levi mee liep. “Ga je met me mee?”, vroeg Levi aan haar en balend liep ze gauw weer het veld in.

Balen deed Schoonhoven ook na deze eerste verloren wedstrijd. Eigenlijk waren de jongens voorafgaand aan de wedstrijd al in een rouwstemming. Iedereen had een zwarte jas aan! Jaysey had nog een beetje kleur, een blauwe band, in zijn jas, maar alleen Rick was origineel met een bruine jas.

Volgende week vrolijke kleuren aan en met vol goede moed verder !
Be Fair is dan aan de beurt en lekker thuis deze keer.
Hopen dat we de paaseieren niet in de sneeuw hoeven te verstoppen en dat er GEEN wind staat!!

Spelers: Jaysey, Wietse, Wiebe, Tommy, Benjamin, Youri, Levi, Rick B, Rick V. Bas, Mohamed, Ayoub, Dayo en Jasper