DCV B2 verslaat Schoonhoven B3

DCV B2

B-junioren zaterdag, B3, 5e klasse 04

6 april 2013 12:45

De uitwedstrijd in Krimpen aan den IJssel leverde B3 niet het gehoopte resultaat op. Tegen DCV B2(één van de zwakkere teams uit de poule) werd met 2 – 0 verloren.

Vanuit Schoonhoven vertrokken we met exact 11 spelers. Niels komt dit seizoen niet meer in actie, Youcef had andere verplichtingen en Jesper moest een KNVB-wedstrijd fluiten. Dus zoals de laatste weken steeds het geval is, blijkt de basis erg smal geworden. Deze keer nam Maarten plaats in het doel. De eerste helft was een gelijkwaardige strijd. Beide teams verdedigden goed en kwamen moeilijk tot aanvallen. DCV kreeg één goede kans, toen de scheidsrechter een strafschop zag in een onopzettelijke handsbal van Cody; de bal stuitte van zijn eigen voet tegen zijn hand. Maar net als Youcef, een aantal weken terug, wist ook zijn vervanger Maarten de penalty te stoppen. De rust werd dus ingegaan met een 0 – 0 stand.

In de tweede helft bleef de aanval van Schoonhoven moeizaam functioneren. Yannick en Ilias hadden vaak iets te veel tijd nodig om de bal onder controle te krijgen en de acties lukten vaker niet dan wel. Tot ver in de tweede helft had Schoonhoven nog nauwelijks echte kansen gecreëerd. DCV was wat aanvallender aan het tweede bedrijf begonnen en wist vooral over rechts soms leuke aanvallen op te zetten, die enkele keren gevaar stichten voor het doel. Toch bleek ook DCV het uiteindelijk van de dode spelmomenten te moeten hebben. Na zo’n kwartier in de tweede helft werd een vrije trap van enkele meters buiten de zestien goed en snoeihard op doel geschoten. Maarten kon de bal nog wel tegenhouden, maar niet controleren. De toesnellende DCV-aanvallers waren er eerder bij en scoorden de verdiende 1 – 0.

Na een halfuurtje spelen beoordeelde de, verder goed fluitende, scheidsrechter een situatie op de rand van het strafschop gebied niet juist. Een DCV-speler liep op de hielen van Jurrie en viel en dit resulteerde tot verbijstering van Schoonhoven in een tweede strafschop. Deze keer wist de DCV-speler Maarten wel te passeren.

Schoonhoven kreeg in de laatste 10 minuten nog twee kansen op een doelpunt. Beide keren verloor Ilias echter het duel met de keeper. Eerst schoot hij een mooie boogbal vanaf de rand van de zestien. Deze zou vlak onder de lat in het doel gevallen zijn als de DCV-keeper niet met een uiterste krachtsinspanning de bal over de lat had getikt. En enkele minuten voor het laatste fluitsignaal kwam Ilias opeens oog-in-oog met diezelfde keeper en had hij alle tijd en ruimte om de hoek uit te zoeken. De verre hoek die hij voor ogen had werd echter niet bereikt omdat de keeper nog net zijn vingers tegen de bal wist te krijgen.

Het blijft overigens een wat rommelig en onoverzichtelijk seizoen voor de B3. Nadat eerst in de 6e klasse een aantal goede resultaten werd geboekt en er enkele teams uit die competitie verdwenen, werd het team gepromoveerd naar de 5e klasse. Daar heeft het team een fors aantal wedstrijden achterstand op andere teams (DCV heeft bijvoorbeeld inmiddels 15 wedstrijden gespeeld en Schoonhoven 8). En tot overmaat van ramp is sinds deze week de allerzwakste ploeg (XerxesDZB B4) uit de competitie gestapt. Vorige week stonden onze jongens nog 8e (boven DCV en XerxesDZB). Door het wegvallen van de Rotterdammers verloor Schoonhoven 6 van de 10 wedstrijdpunten en staat daarmee (weliswaar zwaar vertekend) onderaan. Winnen van DCV zou een mooie stap zijn geweest om weer omhoog te kunnen kijken.