Nieuwe opstelling brengt B3 succes

Nieuwerkerk B6

B-junioren zaterdag, B3, 5e klasse 04

13 april 2013 12:45

Schoonhoven B3 won dit weekend de thuiswedstrijd tegen Nieuwerkerk B6 met 2 – 0. Met een aandeel in beide treffers leverde Jurrie een grote bijdrage aan deze zege.

Omdat de Schoonhovense aanval vaak stootkracht mist, besloot coach Jolanda deze keer om Jurrie, die nooit opgeeft en fysiek goed zijn mannetje staat, van rechtsachter naar rechtsvoor te verplaatsen. En deze tactische zet betaalde zich prima uit. Na een kwartiertje in de eerste helft trapte keeper Maarten de bal uit en deze kwam op rechts bij Jurrie terecht. Hij versnelde goed en passeerde zijn verdediger. Eenmaal binnen het strafschopgebied zag hij de keeper de korte hoek dekken en plaatste de bal keurig in de verre hoek.

Dit smaakte natuurlijk naar meer en veelvuldig werd geprobeerd om via Jurrie de aanval te zoeken, maar tot vlak voor rust kwam daar geen resultaat meer uit. Wel was Schoonhoven veel beter in staat dan in andere wedstrijden om de bal langer voorin vast te houden en de combinatie te zoeken. Enkele minuten voor de rust was het wederom Jurrie die aan de basis stond van de tweede Schoonhovense treffer. Na een stevig duel om de bal aan de zijlijn gaf hij een iets te korte voorzet die door Ilias goed werd verlengd en vervolgens door Yannick werd ingetikt.

Het was overigens goed dat op dat moment voor de rust werd gefloten, want in de loop van de eerste helft waren zowel de wedstrijdbal als vier van de vijf trainingsballen van de B3 buiten het voetbalcomplex terecht gekomen, deels naast de provinciale weg en deels bij de tennisvereniging. Vermeldenswaard is nog dat, terwijl de overige ouders aan de koffie gingen, de vader van Jurrie de diverse ballen weer ging verzamelen, zodat er bij de start van de tweede helft weer een ruime voorraad beschikbaar was.

In die tweede helft bleef Schoonhoven wel de betere ploeg, maar verder dan een schot op de paal  en een bal op de lat kwam het niet. Ook de met veel gevoel genomen vrije trap van Jesper, die vlak voor het doel belandde, kon net niet tot doelpunt worden gepromoveerd door de Schoonhovense aanvallers.

Diezelfde Jesper was helaas ook betrokken bij de enige smet op deze wedstrijd. Zonder dat de bal in de buurt was, waren hij en zijn tegenstander in een handgemeen terecht gekomen. Medespelers van beide teams wisten de kemphanen snel uit elkaar te halen, maar de scheidsrechter besloot toch beide spelers een gele kaart te presenteren. De Nieuwerkerker werd door zijn coach ook nog enkele minuten langs de lijn gehouden om verder tot rust te komen.

De wedstrijd kende na dit incident niet veel hoogtepunten meer en eindigde met dezelfde stand als waarmee de tweede helft was gestart: een verdiende 2 – 0 overwinning voor Schoonhoven B3.