Op het nippertje winst voor B2

Be Fair B2

B-Junioren, B2, 3e klasse 13

13 april 2013 11:00

Nu het einde van de competitie nadert, wordt het steeds spannender!

We zouden vandaag eigenlijk Pellè meenemen, maar omdat er maar net genoeg auto zouden zijn hebben we hem, samen met zijn maatje maar thuis gelaten om ruimte te maken voor de voetbaltassen. Op de heenweg genoten we van de conversatie tussen de jongens op de achterbank op de terugweg was het een stuk stiller met de vermoeide, maar tevreden jongens achterin.

Levi deed vandaag weer niet mee vanwege zijn blessure, maar was er net als vorige week wel bij, samen met vader Michel, die samen met Vincent het coachen weer op zich nam. Arco was de lijnrechter vandaag.

Al na 8 minuten spelen kwam Schoonhoven op voorsprong. Julian sleepte er een corner uit voor Schoonhoven. Tommy nam hem en gooide hem mooi hoog voor, de keeper wist hem nog weg te boksen, maar Dayo schoot hem in de linkerbovenhoek binnen.
Makkelijk kreeg Schoonhoven het in de wedstrijd zeker niet. Het betere spel was van Be Fair, dat vooral op het middenveld goed samenspeelde, echter veel kansen creerden ze niet en onze verdediging stond zijn mannetje. De vrije trap die ze kregen op de rand van de 16 ging gelukkig hoog over. Wietse´s moeder en ik, die naast de dugout van de tegenstander waren gaan staan vanwege de wind (waar was het beloofde lekkere weer?), hoorde de coach zeggen dat hij de stand een prima uitgangspunt vond voor de 2e helft, als zij wind mee zouden hebben.

Rick V, Dayo en de aan zijn hamstring geblesseerd geraakte Rick B. begonnen op de bank de 2e helft.
Al vrij snel kreeg BeFair weer een vrije trap toegekend net buiten de 16, en weer ging hij hoog over. Dit zou trouwens nog een keer gebeuren, misschien hadden ze toch de nummer 10, die smeekte of hij hem mocht nemen, het moeten laten doen.

Na 7 minuten spelen kreeg BeFair een corner en jawel die ging erin tot onze teleurstelling, 1-1. Even later kreeg Schoonhoven een corner toegewezen en nadat Tommy hem weer hoog voor gooide was er twee maal een kans tot scoren, maar het lukte net niet.
Tot overmaat van ramp viel Wiebe geblesseerd aan zijn enkel uit. Rick V. kwam erin en Julian ging achterin spelen.
Regelmatig kwam er en helikopter over het veld vliegen en we dachten nog dat daar misschien de gouden wissel van BeFair in zou zitten, maar landen deed hij niet.
In de 64ste minuut ging Ben, die in de auto met het raampje open had gezeten, omdat hij niet lekker was, eruit en kwam Dayo er weer in. Tien minuten later ging Dayo alleen op het doel af, maar er was al gefloten voor buitenspel, door de zeer goed fluitende scheidsrechter.
De zenuwen gierde door onze lijven, want het was megaspannend! Zelfs Levi stond mee te coachen!
Uiteindelijk werd het harde werken, wat helaas niet zo mooie voetbal opleverde, in de 78ste minuut beloond. De sterk spelende Jasper vocht zich naar voren en schoot. De keeper kreeg de bal niet klem vast en daar was wederom Dayo om zijn tweede, zeer belangrijke goal te maken! Het publiek en de bank werden dol en zelfs Jaysey rende naar voren om de goal mee te vieren.

Daarna volgde nog twee billenknijpende minuten, maar nadat Bas zich knap naar voren had gewerkt en er een corner uitsleepte floot de scheids af na precies 40 minuten spelen, net als in de 1e helft overigens.

Nadat Julian zijn 2e tosti had gekregen, nadat de 1e was verbrand, en Wietse zijn patatje ophad, bracht Wietse´s hen naar Zevenhuizen, waar de B1 tegen de koploper moest spelen. Michel bracht Benjamin gauw naar Schoonhoven waar hij met de A1 mee moest doen.

Volgende week gaat het er op aan komen dan speelt B2 thuis tegen de nummer twee ONA B1 en dat wordt een hele kluif, zou Pellè zeggen.
Als Schoonhoven wint is het kampioenschap binnen, hopelijk gaat deze druk het niet verpesten en speelt B2 een wereldwedstrijd! De wedstrijd begint om 13:00 uur.

Zo staat het er nu voor:

Team Nog te spelen aantal punten nu Maximaal te halen punten
Schoonhoven 3 36 45
ONA 2 32 38
Gouderak 4 26 38
Sportief 3 28 37

Spelers: Jaysey, Wietse, Wiebe, Tommy, Benjamin, Youri, Rick B, Rick V. Bas, Mohamed, Ayoub, Dayo, Jasper, Julian

1-0 Dayo
1-2 Dayo