D2 Kampioen seizoen 2012-2013

VEP D2

D-Pupillen, D2, 4e klasse 04

20 april 2013 8:30

Vandaag de kans voor D2 om kampioen te worden (2 wedstrijden voor einde v.d. competitie) en dat in een thuiswedstrijd zou wel héél mooi zijn.

De tegenstander VEP D2 startte met een snelle aanval op links, ook de spits bleek een snelle sprinter.
Dat was effe schrikken al na een paar minuten kwamen ze dreigend voor ons doel. Maar het eerste doelpunt zal, door ons, al in de 5e minuut gescoord worden. Het was Imad die de aanval opzette en op links Coen aanspeelde die vervolgens Maurits in de spits zag vrij lopen, 1-0 !!
Spelers waren blij en opgelucht en het spel liep na de 1-0 wat beter en de kansen kwamen er, de volgende kans kwam al in de 9e minuut, maar werd vanaf de penaltystip over het doel geschoten.
Dat was met de eerstvolgende aanval beter voor elkaar, het was een doelpoging van Maurits die door de keeper slecht beoordeeld werd en de bal onder z’n handen door liet glippen en de bal rolde over de doellijn 2-0 !! De tweede helft was amper een paar minuten bezig en Maurits ging er maar weer eens vandoor, sprintte alleen op de keeper af en kon de 3-0 scoren met een fraaie lob over de uit z’n doel gelopen keeper, 3-0 !!
De spelers van VEP kwamen niet veel aan voetballen toe en het was uit een corner, in de 10e minuut, van Zakaria die via een tegenstander in het doel belandde 4-0 !!
Dat de tegenstander toch ook nog een gelegenheid kreeg hun doelpuntje mee te pakken was effe wat minder maar de overwinning kon Schoonhoven niet meer ontgaan, 4-1 eindstand EN kampioen.
Dat betekent óók dus tijd voor een VV Schoonhoven traditie…met het héle team een sprong in de IJSKOUDE gracht, want afgelopen nacht was er nog zelfs nog nachtvorst.
Maar kampioen wordt je niet zo vaak, dus niet met alléén een nat pak maar ook nog eens koude rillingen en daarna in sneltempo naar de warme douches.
Na de bekeruitreiking werden de spelers door de vereniging nog op een frietje en een colaatje getrakteerd en kon iedereen met een beker en tevreden gevoel naar huis.
Want in de stand komt het er nog eens prima uit: maar 1 wedstrijd verloren, 15 x gewonnen en een doelsaldo van 81 voor en 21 tegen dan ben je onbetwist kampioen, jongens prima gedaan en gefeliciteerd met de behaalde hoofdprijs.

Michael v.d.Dool maakte een mooie video van het kampioenschap van D2 en zette deze op YouTube, het bekijken zeker waard!