B2 kampioen, na geslaagd voetbalseizoen!

Schoonhoven JO17-2

ONA B1

B-Junioren, B2, 3e klasse 13

20 april 2013 13:00

H.de Vries

Van de laatste drie nog te spelen wedstrijden was dit de eerste met de kans om kampioen te worden.
Bij winst vandaag tegen ONA B1, de nummer twee op de ranglijst, zou B2 niet meer in te halen zijn.

Al dagen werd er over het kampioenschap gesproken, stoer gedaan en grappen gemaakt via de social media, en de feesten waren al gepland. Toch zou het niet makkelijk worden was mijn verwachting, want ONA deed het tot nu toe vrij goed in de competitie.  Ik weet niet hoe met bij de jongens was, maar de zenuwen waren hier behoorlijk aanwezig!

De drie jammer genoeg niet helemaal fitte spelers, Wiebe (enkel), Rick B. (hamstring) en Levi (griep en teen) begonnen op de bank. Julian, Juliën en Amine waren bereid gevonden om B2 uit de brand te helpen.
Schoonhoven begon sterk en creëerde wel wat kansjes, maar kwam niet tot scoren. ONA deed dat wel, alleen kwam dit doelpunt tot stand uit een buitenspelpositie en werd dus afgekeurd door scheidsrechter de Vries. De grootste kans voor Schoonhoven was vlak voor het rustsignaal. Bij een mooie aanval kwam de bal via Dayo en Tommy bij Benjamin terecht, maar die wist hem niet binnen de palen te krijgen.

De kantine heeft vast een topdag gedraaid, want er was ontzettend veel publiek naar de B2 komen kijken en dat werd erg gewaardeerd!!! Er stond dan ook een rij voor de bar in de rust.

De tweede helft was nog maar net begonnen of Schoonhoven stond al met 1-0 voor. De assist was van Tommy en Benjamin maakte het beheerst af.  Erg lang werd er niet genoten van de voorsprong, want na een prima sliding op bal door Wietse viel de ONA speler en werd er gefloten voor een vrije trap. Deze ging er in één keer, onhoudbaar voor Jaysey, in de kruising in en na een minuut of acht spelen was de stand weer gelijk.
De Schoonhovense jongens gaven zich, niemand uitgezonder, voor de volle 100% en dat werd in de 59ste minuut beloont. Na goed voorbereidend werk van Jasper kon Juliën de 2-1 binnen koppen. Drie minuten later was het andersom, na een voorzet van Juliën kon Jasper de bal binnenglijden en stond Schoonhoven op een wat veiligere 3-1 voorsprong en begonnen het publiek al zachtjes feest te vieren.  Toen twee minuten voor tijd Mo een corner nam voor Schoonhoven en Dayo hem binnen schoot was de vreugde compleet! Het kampioenschap was binnen!!!

Na het fluitsignaal werd dit uitbundig gevierd! Champagne spoot in het rond en iedereen feliciteerde elkaar. Na met het hele team op de foto te zijn gegaan liepen de jongens naar de kantine waar Bert de Bruin klaar stond voor een toespraakje en een zak snoep. Bloemen waren er voor de leiders Michel, Vincent en Christa en voor trainer Illias. Ook werden de ouders bedankt voor het rijden en voor hun support.
Hierna was het tijd voor de traditionele duik in de gracht, erg lang bleven de jongens niet in het water, want erg warm was het niet!
´s avonds werd iedereen uitgenodigd voor een barbecue bij Jasper thuis, waar de kelder omgebouwd was tot feesthol.

Er zijn nog twee wedstrijden te spelen, maar ik kan nu toch al zeggen dat dit een zeer geslaagd seizoen is, met veel gezelligheid, voetbalplezier en absoluut geen vervelende incidenten. Kampioenwaardig dus! Gefeliciteerd en bedankt iedereen!

Arco en ik hebben allebei foto´s en video´s gemaakt. Niet allemaal even scherp en geweldig, maar misschien toch leuk om even te bekijken.

Video´s:  deel 1deel 2deel 3
Foto´s  :  70 stuks

Spelers: Jaysey, Wietse, Wiebe, Tommy, Benjamin, Levi, Youri, Rick B, Rick V. Bas, Mohamed, Ayoub, Dayo, Jasper, Julian, Julien, Amine

Ook Rick Winkel, die de 1e helft vlagger was en dat goed deed, schreef een stukje over de wedstrijd van B2. Hij zou dit samen met een foto naar het Kontakt sturen voor eventuele plaatsing. Hopelijk lukt dat!

Hier zijn verslag:

Schoonhoven B2 kampioen!

Zaterdag werd de B2 in een heerlijk voorjaarszonnetje kampioen van de  3e klasse.
Op een druk sportcomplex het Hofland werd de topper gespeeld tussen Schoonhoven B2 en ONA B1. Beide clubs wisten vooraf dat Schoonhoven bij winst kampioen was en dat als ook aan het spel te zien. Weinig kansen, wel meer balbezit voor Schoonhoven. ONA kreeg de beste kans, die ook afgemaakt werd, alleen stond die speler buitenspel. Waardoor het bij de rust nog 0-0 stond. Nog maar net uit de kleedkamer was het al meteen raak voor Schoonhoven Benjamin van Es maakte het doelpunt. Na de 1-0  ging ONA iets beter spelen wat resulteerde in een onterechte vrije schop die wel goed werd ingeschoten. 1-1 dus. Het blleef vrij slordig. Schoonhoven had de 2-1 nodig voor de titel. Die maakte ze ook via Julian Buys. Door die goal werd het spel iets rustiger en bleef Schoonhoven sterker. De 3-1 kwam dus ook niet uit de lucht vallen, mooi voorbereidend werk van Julian Buys, simpel binnengelopen door Jesper Schilt. ONA ging na die 3-1 alles of niks spelen waardoor er meer ruimte kwam voor Schoonhoven. Die daar ook nog een keer van profiteerde. Dayo Oladapo scoorde de 4-1 waarna het feest kon losbarsten. Met de B2 heeft Schoonhoven nu al drie kampioenen. Het 6e de D2 en nu dus ook de B2. Gefeliciteerd!!

Rick Winkel