Perkouw B1 te sterk voor B3

Perkouw B1

B-junioren zaterdag, B3, 5e klasse 04

8 mei 2013 19:00

Afgelopen woensdagavond verloor Schoonhoven B3 thuis met 1 – 4 van het sterkere Perkouw.

Op voorhand werd dit al als een lastige wedstrijd gezien, niet in de laatste plaats omdat Schoonhoven eerder in Berkenwoude tegen de grootste nederlaag uit het seizoen (5 – 1) was aangelopen. En vanaf de start van de wedstrijd was ook wel duidelijk dat er een goed team tegenover onze jongens stond. Het Schoonhovense middenveld had de handen vol aan de goed voetballende en snel opkomende Perkouwers. Toch stond de verdediging zijn mannetje en liepen de aanvallen uiteindelijk steeds dood. Totdat na een minuutje of twintig een Berkenwoudse middenvelder wel heel veel ruimte kreeg om langs de as van het veld op te komen, en met een afstandsschot Youcef kansloos te laten.

Schoonhoven liet het hoofd echter niet hangen en bleef goed en met veel inzet voetballen. Dit resulteerde tien minuten later in een hoekschop, die niet goed uit het doelgebied van Perkouw werd weggewerkt en na wat schermutselingen door Maarten in het doel werd gewerkt. Helaas was het daarna weer de beurt aan Perkouw. Na een aanval over de linkervleugel werd de bal mooi breed gelegd naar de rechterkant, waar de rechtsbuiten iets teveel ruimte kreeg van onze verdedigers en netjes in de verre hoek wist te scoren.

In de rust werden intensieve tactische discussies gevoerd over de vraag hoe de 4-4-2 opstelling van Perkouw bestreden moest worden en hoe posities overgenomen moesten worden. Na de pauze was het wedstrijdbeeld in eerste instantie niet echt anders dan ervoor: de ploegen waren redelijk aan elkaar gewaagd. Maar toen halverwege de tweede helft de regen met bakken uit de hemel viel en in de verte donder en bliksem heersten, ging Schoonhoven toch ten onder. Het werd 3 – 1, nadat Perkouw weer een keer goed counterde en de Schoonhovense defensie het nakijken gaf. Een volgende aanval werd vroegtijdig afgeblazen omdat de scheidsrechter een fout vlagsignaal voor buitenspel overnam. En nog weer even later werd terecht een doelpunt van Perkouw afgekeurd omdat het laatste tikje werd gegeven door een Perkouwer die bijna op de doellijn de inzet van zijn collega nog niet vertrouwde. Uiteindelijk viel het vierde doelpunt echter toch.

In het laatste kwart van de wedstrijd kon Schoonhoven niet veel meer terug doen. Het mooiste moment uit de tweede helft (althans vanuit Schoonhovense optiek) was misschien wel het opkomen van Franck die met een afgemeten pass Maarten bereikte op de rand van de zestien; Maarten probeerde met een gevoelige trap de bal in de rechterbovenhoek van het doel te krijgen, maar het schot ging uiteindelijk net over de kruising. Door dit resultaat blijft Perkouw meestrijden om de titel in deze klasse en wordt het voor Schoonhoven een uitdaging om in de resterende drie wedstrijden de laatste plaats nog te verlaten. Over de inzet van dit team overigens niets dan lof; hopelijk kunnen de jongens zaterdag tegen middenmoter Capelle meer resultaat overhouden aan hun werklust.