B3 ten onder tegen Rohda ’76 B3

Rohda '76 B3

B-junioren zaterdag, B3, 5e klasse 04

25 mei 2013 12:45

Schoonhoven B3 verloor afgelopen weekend de (voor)laatste wedstrijd van dit seizoen; de bezoekers uit Bodegraven gingen met een 2 – 6 overwinning naar huis terug.

Voor Rohda ’76 bestond er nog een theoretische kans op het kampioenschap in deze klasse. Schoonhoven moest dan over twee wedstrijden (die van dit weekend en die van a.s. woensdagavond) met een totaalverschil van 28 doelpunten verslagen worden. De Bodegravenaren begonnen in ieder geval met veel elan aan de wedstrijd en na 20 minuten leek al vast te staan dat Schoonhoven dit potje niet zou gaan winnen, omdat het inmiddels 0 – 2 was geworden.

Toch deed Schoonhoven nog iets terug. Jurrie wist met een schitterende lob de keeper van Rohda ’76 te verrassen en de aansluitingstreffer op het bord te zetten. Even later kon Ilias alleen op de keeper af, maar hij wist de bal niet in het doel te krijgen. Daarmee waren de Schoonhovense tegenkansen in de eerste helft wel zo’n beetje geteld. De rest van de eerste helft was weer voor Rohda ’76 en de ruststand van 1 – 4 liet aan illusies nog weinig over.

Bij de start van de tweede helft trok Rohda nogmaals fel ten aanval en na een halve minuut was het alweer 1 – 5. Diverse Rohda-spelers waren zo doelgericht dat er veel buitenspel-situaties ontstonden en ook nog een keer een doelpunt moest worden afgekeurd. Desalniettemin wist Rohda ’76 de voorsprong nog uit te bouwen tot 1 – 6 voordat Schoonhoven iets terug kon doen.

Man van de wedstrijd aan Schoonhovense kant werd Jurrie. Hij slaagde er in om zich tussen drie Bodegravenaren in het strafschopgebied een weg te banen en de bal hoog in de verre hoek te plaatsen. Bijna net zo’n mooi doelpunt als zijn eerste. Helaas had de scheidsrechter inmiddels een overtreding tegen Jurrie gezien en hij floot eigenlijk iets te snel af, daar waar de voordeelregel ook toegepast had kunnen worden.

Na enige twijfel over wie de toegekende strafschop zou gaan nemen, was het uiteindelijk toch Jurrie zelf die ging proberen om het doelpunt alsnog op zijn naam te krijgen. En met een mooie trap lukte dat ook. Rohda nam daarna het initiatief weer over, maar doelpunten vielen er niet meer. Dus voor Rohda resteerde de conclusie dat er in de laatste wedstrijd nu met 24 doelpunten verschil gewonnen moest gaan worden.  Naar uw verslaggever uit betrouwbare bron inmiddels begrepen heeft, is in onderling overleg besloten om de return niet meer te spelen.

Uiteindelijk is onze B3 daarmee 9e (en laatste) geworden in de 5e klasse, omdat de gedoodverfde nummer 10 halverwege de competitie er de brui aan had gegeven. Misschien had er hier en daar nog wat meer in gezeten, maar al-met-al was het een leuk seizoen met veel spannende en goede wedstrijden.