Kleine zege voor Schoonhoven tegen Lekkerkerk

Lekkerkerk 1

Schoonhoven 1

17 augustus 2013 14:30

Na de ruime overwinningen op HVV RAS (5-1) en ASW (6-0) won Schoonhoven met 4-3 van 4e-klasser Lekkerkerk. Een slordig Schoonhoven wist in de slotfase een 3-2 achterstand om te buigen in overwinning.

Lekkerkerk liet duidelijk zien dat het van plan was meer tegenstand te bieden dan de vorige tegenstanders deden. De thuisploeg gooide veel strijd in het duel en hier had het elftal van Bert Potuyt het duidelijk moeite mee. Schoonhoven speelde slordig en kon de bal niet in de ploeg houden. Toch kwam het vrij snel op een comfortabele 2-0 voorsprong. Beide doelpunten kwamen van de voeten van Mike Ketelaar. Echter, Lekkerkerk gaf zich niet gewonnen en kwam nog voor de rust knap terug op 2-2.

Bert Potuyt zal ontevreden geweest zijn over het spel zijn ploeg in de eerste helft liet zien, maar veel beter werd het niet in het tweede bedrijf. Schoonhoven bleef te gemakzuchtig en liet Lekkerkerk zelfs op 3-2 komen. Het leek een nederlaag te gaan worden, maar uiteindelijk was het Robin van Elteren die de gelijkmaker liet noteren en niet veel later was het Erik Kuiper die het duel beslisste. Schoonhoven won zo haar derde duel in de voorbereiding, waar een gelijkspel wellicht meer op zijn plaatst zou zijn geweest.

Zo werd het nuttige wedstrijd voor Schoonhoven. Want na de eerste twee wedstrijden werd het deze middag wel op de proef gesteld en werd aangetoond dat de ploeg nog lang niet zo ver is als het eigenlijk zo willen. A.s. dinsdag gaat het bekertoernooi van start. Dan komt Schoonhoven uit tegen UNIO. De wedstrijd zal gespeeld worden in de Oudewater en start om 19:00 uur.