Heerlijke douche na winst E4 op UNIO

UNIO E3

E-pupillen, E4, Groep 5 06

31 augustus 2013 8:30

Zaterdag 31 augustus om 08:30 startte het nieuwe seizoen voor het nieuwe E4 met een bekerwedstrijd tegen het altijd lastige UNIO E3. De day after de indrukwekkende opening van de nieuwe kleedkamers. We mochten dus als één van de eerste team de prachtige kleedkamers in gebruik nemen.

Helaas moesten we het nog doen zonder Milan, die zijn arm in de vakantie gebroken had en Troy, van wie zijn tante ging trouwen. Gelukkige haalde Chiel de wedstrijd net op tijd ondanks de grote files in Frankrijk op de terugreis en wilde Ralph graag bij ons invallen.

De wedstrijd startte nog voor 08:30 en beide teams hadden er erg veel zin in, getuige de vele aanvallen aan beide kanten. De keepers groeiden uit tot de uitblinkers in de eerste helft. Halverwege de eerste helft zetten Schoonhoven een mooie aanval op, een mooie pas van Jeroen schoot Karsten hard in het doel: 1-0.

Hierna schakelde UNIO een tandje bij en dat resulteerde in een aantal grote kansen, gelukkig was keeper Roan in topvorm en kon hij doelpunten voor UNIO voorlopig nog voorkomen. Helaas kwam de 1-1 toch vlak voor rust.

Voor rust trof Schoonhoven nog wel twee keer de paal en bleef de bal al dan niet op of over de lijn liggen in het doel van UNIO, helaas 1-1 met de rust. De rust was zeer welkom want een helftje in de E’s duurt 5 minuten langer dan in de Fjes.en het tempo lag erg hoog.

De Schoonhovenaren kwamen zeer sterk uit de kleedkamer wat resulteerde in veel kansen en uiteindelijk in een tweetal doelpunten van Karsten na assists van Sem en Alex.

Van beide kanten vloeiden de krachten een beetje weg, maar Ralph kon na een prachtige combinatie met Jeroen nog de 4-1 maken.

Na de penalty’s konden we de nieuwe douches voor het eerst uitproberen en zijn bij deze zeker goedgekeurd.

Volgende week gaan we weer vroeg naar DCV in Krimpen.