E4 loopt in topper tegen Dilettant E2 tegen eerste nederlaag aan

Dilettant E2

Karsten Boringa (vrije trap)

E-pupillen, E4, Groep 5 06

14 september 2013 8:30

In de derde ronde van de bekercompetitie stond er gelijk al een echte topper op het programma. Beide teams hadden nog de volle score van 6 punten uit twee wedstrijden. Het was nog even spannend of de wedstrijd door kon gaan na de vele regen van de afgelopen dagen, maar “gelukkig”  de wedstrijd ging door om 08:30 in de stromende regen (echt Schoonhovens weertje).

Onder aanvoerderschap van Milan, ging Schoonhoven als een speer van start met prachtige aanvallen en werd Dilittant ver teruggedrongen. Helaas belandden een tweetal schoten van Alex en Karsten op de paal en wederom troffen we een weergaloze keeper bij de tegenstander. Zelfs na een vijftal corners achter elkaar konden we de bal niet achter de keeper krijgen, hoewel de toeschouwers soms iets anders zagen. Zelfs een 100% kans kon door de keeper prachtig gered worden.

Ook vandaag bleek wederom waarom de  voetbalwet de voetbalwet is. Dilettant werd hierbij wel geholpen door een “reusachtige” invaller uit de D2 of D3 en kwam zeer onverdiend op een 0-1 voorsprong.  Schoonhoven bleef er in geloven, maar kreeg nu een lesje in effectief afronden, 0-2, 0-3 en 0-4. Gelukkig floot scheidsrechter voor de rust, time out.

In de 2e helft bleef Schoonhoven voetballen, de kopjes gingen gelukkig niet omlaag, en dit resulteerde in de 1-4 door een harde vrije trap van Karsten. Het geloof kwam terug, de “reus” was even geblesseerd en prompt kon Chiel een prachtige actie over rechts snoeihard in het doel schieten, 2-4. Schoonhoven was helemaal terug in de wedstrijd met nog 10 minuten te spelen.

Plotseling was de “reus” wonderbaarlijk genezen en werd weer snel ingebracht in het veld. Dit resulteerde in dat het slotakkoord voor Dilettant was met uiteindelijk 2-6. Jammer voor de nederlaag, wel erg hard geknokt en bij vlagen zeer mooi overspel. Als we voor de goal net zo scherp worden als Dilettant vandaag was, komt het helemaal goed volgende week bij Spirit E4.